Arundo Donax Versicolor

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: Arundo Donax Versicolor

Berichtdoor erna op 07 nov 2013 10:11

lapalmeraie schreef:
asiantjen schreef:Wat wel héél belangrijk is hoe de plant in de kwekerij is gemaakt , door scheuren of door weefsel kweek , daar hangt volgens mij veel met winterhardheid af en ook de strekte van groei .

Zelf uitgestoken in Andalousië :mrgreen:
Had je het gezicht eens van die local moeten zien toen deze toerist een schep wou lenen van 'm :fluiten:

:lol:

Misschien heb je wel in zijn tuintje zitten schoppen ?

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor ick op 07 nov 2013 20:05

Ik heb alleen de groene variant en sta echt versteld van de groei en de winterhardheid! Hij staat in een plastic bak en krijgt -behalve een beetje noppenfolie rond de pot- geen bescherming in de winter. Bijna ieder lente moet de plant weer opnieuw beginnen, maar tegen juni/juli staat er alweer een meter of 3 aan plant met zo'n 15 halmen.
Wat ik alleen wel lastig vind aan deze plant is dat -ie nogal veel wortels produceert en nu na een aantal jaar zichzelf verhuisd heeft in de plastic bak: alles groeit nu vanuit 1 rand waardoor de pot nogal vervormd is...

Is de variegata-variant echt veel minder vorstbestendig?

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 08 nov 2013 11:35

Ja , de groene variant is sterker en meer winterhard , als deze in pot gehouden word moet men deze toch regelmatig eruit halen en verjongen , anders ,zoals je schrijft groeit ie aan één of twee kanten ,en dat gaat ten koste van je pot , die zal anders toch vroeg of laat sneuvelen,wortels hebben kracht bij deze groene rietsoort ,

De Variegata is minder in groei en winterhardheid

Grt

Etienne
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 12 nov 2013 17:23

Om jullie gerust te stellen: ik heb wel degelijk eerst even uitgelegd wáárom ik die schop nodig had. Nog een hele tour want wat is Arundo in het Spaans? Inmiddels weten we dat dat Caña is.
Juist daarvan ging hij nog gekker kijken!
Dat is daar nl onkruid. Alsof een Spanjaard hier een bosje brandnetels gaat staan uitgraven.
De korte uitleg mét prijzen van de Caña in onze winkels deed de €€ in zijn ogen verschijnen :lol:

Maar goed... we raken :off_topic:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen