Verdikking stam?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Verdikking stam?

Berichtdoor s.janssen op 13 feb 2011 17:38

Vorige week een mooi grote banaan (Musa acuminata “Super Dwarf Cavendis) bij de Deen gekocht.
Paar dagen geleden nog gezien voor 29,95 bij Groenrijk in Dronten. Ik heb er 12,50 voor betaald.
De plant ziet erg gezond uit, mooie frisse bladeren. Op deze foto is dat een teken dat de stam dikker wordt? Ik geef de plant 1x per week een beetje water. Helaas heb ik mijn vorige verloren doordat te nat stond.

Ik wil uiteraard vermijden dat bij deze ook gebeurd.

Groeten,
Sylvan
Bijlagen
bak 005.jpg
bak 005.jpg (115.69 KiB) 2347 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: Verdikking stam?

Berichtdoor lapalmeraie op 15 feb 2011 12:39

Ik zie eerlijk gezegd niets speciaals :roll:
Inderdaad niet te veel water geven nu, dan komt het allemaal goed.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Re: Verdikking stam?

Berichtdoor s.janssen op 15 feb 2011 21:58

Naja waar ik bang voor was dat het verder gaat uitzakken en dat ik straks een klein stammetje overhoud. Als het niets bijzonders is waar ik mij zorgen hoeft te maken ben ik al blij. Ik had dit met mij vorige banaan wel en die had ik op verkeerd advies veel water gegeven tot rotting aan toe.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers