Musa Siam Ruby

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa Siam Ruby

Berichtdoor francois eijkhout op 12 jan 2011 22:02

Hallo Allemaal ik heb afgelopen jaar een siam ruby gekocht het was een heel jong schriel plantje.
Maar van de zomer flink gegroeid stam 40 cm daar de bladeren beschadigd waren heb ik deze verwijderd,op een na nu staat zij op de zolder kamer onder een groot dakraam zonder verwarming .Inmiddels heb ik 3prachtige bladeren gekregen een plaatje hoe doet deze tropische musa het bij jullie?
Hopende dat jullie ook positieve ervaringen hebben hoor ik dit graag Groeten :thumb_up: Francois
francois eijkhout

84 bedankjes

Re: Musa Siam Ruby

Berichtdoor amourath op 12 jan 2011 22:06

Helaas geen positieve ervaring hier, mijn exemplaar had stamrot (in de herfst al, dus nog voor de eigenlijke beproeving begon...) en kwijnde op 2 weken tijd volledig weg.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 12 jan 2011 22:53

Bij mij vorig jaar helaas van hetzelfde. :(
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 13 jan 2011 20:37

Hoi mannen jammer te moeten horen dat de musa,s van jullie het niet hebben gered,wat ik wel dagelijks doe is ze besproeien met de planten spuit lekker lauw water voor de rest weet ik het ook niet het is maar een gok wel hartelijk bedankt voor de reactie groeten uit Oude tonge Francois ;)
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 14 jan 2011 19:56

Hey

De Musa 'Siam Ruby' is een tropische soort die warm en licht overwinterd moet worden.
In een serre of stalling met een lage temperatuur rotten ze binnen de korste tijd weg.

Hoe warm staat hij bij jou Francois?

Ik heb er nog 2, een grote van 170cm hoog en een kleintje (pup van de grote die ik in het najaar afgestoken heb) van zo'n 40cm.

De grote staat in de living en zat vorig maand tot tegen het plafond (3m), ik heb hem toen op ongeveer 120cm hoogte afgesneden en nu is hij al terug goed gegroeit.

De kleine groeit minder snel, hij is al maanden bezig met het ontvouwen van 1 blad maar hij ziet er goed uit.

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 14 jan 2011 21:43

Hoi Kevin ik schat dat het bij mij opzolder 18 graden is en heb erg veel licht van een groot dakraam ,al mijn zaailingen groeien gestaag ik heb mijn pc er staan en zit er ook regelmatig zonder kou groeten Francois :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor chrisvm op 15 jan 2011 08:12

Hoi..
Mijn siam ruby"pup"stond ook binnenshuis en heeft enkele blaadjes aangemaakt na aankoop bij onze palmvriend Kevin maar na 1 nieuw blad vielen er 2 oude af en zo verder tot er niets meer over was en t'plantje het begeven heeft..ook wel eigen fout want ben op wintervakantie geweest naar Italie en had ze mss beetje teveel water gegeven om 12dagen verder te kunnen want het plantje lustte er wel wat van..nu niet meer :oops:
Mss int voorjaar eens horen of ik nog e "pup" kan bemachtigen ;)
grtz Chris
chrisvm

19 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 15 jan 2011 20:16

Succes Chris ze zijn zeer mooi maar niet zo makkelijk als de Basjoo groeten Francois :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 15 jan 2011 21:56

Yep, de Musa siam ruby is niet zo'n makkelijke als bv. Musa basjoo of Musa sikkimensis. Ik heb er geen meer maar de andere bananen doen het vrij goed ...

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 06 maart 2011 14:30

Al een paar jaar kreeg ik de siam ruby de winter niet door in huis maar afgelopen winter is het wel gelukt. Ik heb hem in oktober voor een raam in de woonkamer gezet en ben toen bijna 5 maanden niet meer thuis geweest en tot mijn verbazing staat hij er nu erg mooi bij en heeft zelfs 5 pups aangemaakt, nu afwachten wat hij gaat doen als het eindelijk mooi weer wordt en hij naar buiten kan.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers