canna's

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: canna's

Berichtdoor ERWIN52 op 20 jul 2014 16:19

Beste Jim,
Ik merk op dat u waarschijnlijk nog een jonge liefhebber bent (in ouderdom). Niet iedereen is een computerfreak en zit alle dagen voor uuuren voor zijn computer. Ik hoop dat u zich niet beledigd voelt, het is mijn bedoeling zeker NIET. Ik ben 62 jaar jong en reeds geruime jaren canna-liefhebber. Ik volg niet alle foto-gallerijen. Ik ken Floralux zeker en vast, doch deze zijn voor mij zeker niet HET LICHT.
De canna-variëteiten waar ik op zoek ben zijn zeker NIET zo maar te vinden doch bij echte liefhebbers. Mijn vraag aan u : heeft u reeds bij bvb Floralux Chouchou, Koningin Charlotte en Pink Sunburst zien te koop staan ? Ik vraag nie veel : één rhizoom of enkele raszuivere zaden is mij genoeg, doch op het forum NIKS, NADA, NIEMENDAL die daar een oplossing voor heeft. Toch zijn ze er !
Sorry dat velen zich geschokt zullen voelen maar de meest aangebodenen zijn de meest verspreiden, iets wat iedereen heeft ! Ik heb ook tal van dezen vb Wyoming, Stuttgart, Rosemond Cole, ... Ze zijn gewoon prachtig, ik zeg dar niks over. Het is persé doch ieder zijn keuze.
Mvg, Erwin
ERWIN52

1 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 20 jul 2014 16:51

Hoi Erwin,

Bah nee, voel me niet beledigd. :)
Ik ben als 38-jarige man volwassen hé en heb gezin met 4 kinderen :)
Ik ben totaal geen computerfreak, wel een exotenfreak ;)
Ik heb continu verbinding met het internet via verscheidene media, zoals de computer, smartphone enz. Alles wat ik doe is tussentijds, niet continu ;) En krijg meldingen van berichtjes die me interesseren.

Mss zijn vele liefhebbers net als u niet steeds hier elk topic aan het doorzoeken.
En zien ze zelf de vraag niet van jou in verband met de gezochte canna.
Ik hoop dat je zoektocht verder iets opleverd ;)
Alvast veel succes, en sorry kan je niet helpen met de gevraagde soorten.
Queen Charlotte heb ik maar zie nog geen bloei van de gemengde border met canna dus moet ik nog even wachten.

Welke canna zoek je precies :?:

Groetjes,
Jean-Marie
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor ERWIN52 op 20 jul 2014 19:36

Sorry, ik kom niet op twitter of facebook. Mijn zoon 32 jaar heeft mij hier voor gewaarschuwd. Wie iets wil laten zien, OK maar dan via émail. Groeten, Erwin
ERWIN52

1 bedankjes

Berichtdoor ERWIN52 op 20 jul 2014 19:56

Beste Jean-Marie,
Ik heb je antwoord
iet wat laat gelezen daarom mijn laaatste reactie. Ik veronderstel dat je ivm canna's "het hart op de juiste plaats draagt", iets wat ik niet van iedereen kan zeggen. Verschillenden zijn de comùercele tour op gegaan en als je iets wil hebben moet je er ook DIK voor betalen.
U kan mij altijd uw cmplete collektie doorgeven. Ik ben reeds jaren, met wisselend succes, bezig met canna's. Mijn grootste probleem, buiten het virus, is de canna's (rhizomen), overwinteren. Ik heb nu, een zoveelste tip gekregen die ik dit jaar ga uitproberen anders stop ik er DEFINITIEF mee. U moest eens weten wat ik allemaal heb uitgeprobeerd. Ik ben niet in de mogelijkheid om mijn rhizomen binnenshuis te bewaren.
Wel in mijn onverwarmde garage.
U mag altijd een lijst met namen aan mij kenbaar maken.
mvg, Erwin
ERWIN52

1 bedankjes

Berichtdoor ERWIN52 op 20 jul 2014 19:59

PS jean-Marie,
Ik ben enkel geïnteresseerd in grootbloemige variëteiten. Greetz, den Erwin
ERWIN52

1 bedankjes

Berichtdoor trachypalm op 21 jul 2014 11:51

Ik heb drie canna indica,s knollen gekocht bij het tuincentrum doen het goed ze zijn nu ongeveer 30 cm hoog. Ik hoop dat ze binnenkort gaan bloeien ;)
bekijk ook eens mijn tuin viewtopic.php?f=49&t=10593 Groetjes,
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Berichtdoor hexina op 30 aug 2014 11:47

ik vind canna prachtig hoor. Ik heb zelf momenteel alleen een canna firebird zoals deze meneer hem noemde.
Deze heb ik vorige week aangeschaft en helaas al ver uitgebloeid.
Ik ben zeker geintresseerd in andere soorten.Ik zou zelf heel graag de canna pink sunburst willen hebben. De canna indica lijkt wel een beetje op de mijne.

Ik ben 34 en altijd al liefhebber van planten geweest maar de laatste 4 jaar in het bijzonder de tropische planten... :mrgreen: :mrgreen:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Herman op 06 sep 2014 08:26

Sorry, maar kan iemand mij uitleggen wat er wordt bedoeld met : virus.
En betreft dit alleen de canna,s of ook bijvoorbeeld andere exoten?
Herman.
Herman

30 bedankjes

Berichtdoor trachypalm op 06 sep 2014 19:52

alleen canna,s en het is een heel besmettelijk gevaarlijk virus voor de canna,s dan
o en mijn canna indica blijkt geen indica te zijn vandaag zag ik een oranje gele bloem :!: en heeft geen stippels of vlekjes in de bloem ik zal eens kijken wat voor soort het dan is
bekijk ook eens mijn tuin viewtopic.php?f=49&t=10593 Groetjes,
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Berichtdoor Rob op 07 sep 2014 23:29

Erwin:

Karchesky verkoopt de Pink Sunburst
http://www.karcheskycanna.net/pinksunburst.html
(nu wel ff out of stock, maar dat komt dan wel weer)

De ander de soorten hebben ze hier
:http://www.hartcanna.co.uk/catalogue.html#floral
(ook out of stock)

Ben geen expert en ken de leveranciers verder niet, dus geen garanties... Maar de moeite waard als je ze echt zoekt.

Ik ben absoluut een liefhebber van Canna, maar dan anders...
Het is voor mij op dit moment slechts 'de beste opvulling in de tuin' hetgeen behoorlijk oneerbiedig klinkt in de context van dit topic. Ieder zijn ding, maar groot respect en zonder twijfel een kleurrijke tuin voor de echte liefhebber!

gr
Rob

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes