Nicolae heb ik hier ook al 4 jaar 2 exemplaren van. Zelf van zaad opgekweekt. Nu bijna 2m hoog al. S'winters staan ze ook in de woonkamer aan een zuidgricht raam. In de zomer op het terras. Gaat prima is geen probleem. Maar let er wel op ze kunnen hoog worden en groeien vrij snel. 50cm plant per jaar ong. Dus als je plafond maar 2m50 hoog is hangt hij na 5j ertegen. Volgend jaar wil ik 1 uitplanten in volle grond en dan dat kot wel wat meer verwarmen tot 5-10gr ofzo. Dan overleefd hij zeker.
Ik vind dat Strelitzia vooral geen geweldig mooi blad krijgt in een te warme/donkere huiskamer. Hier staan ze daarom in de hal, koel en vrij donker. Gaat prima.
paul schreef:voor de liefhebbers: dit was mijn plant in augustus 2012 (is in oktober dat jaar verhuisd naar de plantentuin in Gent. Was toen 6 jaar oud.
Kga die tropische kas eens bezoeken in gent,zal wel niet zo groot zijn als meise....
2014/2015 : min -4,5 c 23 januari/max 37c 1 juli 2015/2016 : Min -6 c 18 januari / max
Vroeger ging ik op reis om tropische planten te zien. Nu kan ik niet meer op reis door mijn tropische planten.....
foggy,ik ben er nog eens naar gaan zien in het voorjaar 2013; de plant zag er niet schitterend uit. Die stond toen in de overvolle overwinteringsserre. Laat iets horen als je de plant nog terugvindt.