Hallo iedereen,
we zijn intussen negen dagen verder en er zijn intussen nog 2 kiemlingen bijgekomen...
ben vandaag trouwens ook begonnen met het verspenen van de eerste 3 kiemlingen, die intussen toch al tussen de 10 en 17 cm groot zijn.
ben voorzichtig te werk gegaan door met een klein lepeltje rond de jonge plantjes te graven tot ze los kwamen. voelde wel dat ik hier en daar wortel raakte, hoop dat ik niet teveel beschadig heb??
Is het normaal dat je niet teveel wortel ziet?? er was wel een heel klein kluitje maar om te zeggen dat zo een jong plantje al een heel wortelstelsel had, nee dat kan ik niet zeggen....
Ben trouwens bij het graven ook een andere kiemling tegengekomen, die blijkbaar zijn weg naar boven ah zoeken was; is het normaal dat de kiemers kronkelen ondergronds??
Heb bij het zaaien er namelijk voor gezorgd dat de zaadjes minstens 3 cm van elkaar afzaten, en dit kereltje zat vlak onder één van de kiemlingen die ik ah verspenen was...
En dan nog één vraagje (sorry eh): Gaan de jonge plantjes nu (na het verspenen) onmiddellijk verder met groeien of valt de groei even stil? Kan me wel voorstellen dat het verspenen toch wel het één en ander teweegbrengt bij zo een jonge plant...
alvast bedankt voor jullie tijd...
Groetjes