Grasmaaisel bij onze bananen

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Grasmaaisel bij onze bananen

Berichtdoor draco op 04 aug 2010 19:03

erna schreef:Ja, dat wou ik zeggen, op 1 seizoen groeien ze bij canna banana ook zo hoog in de serre zonder gras, bij Michael groeiden ze ook in een serre (zie zijn foto's) maar met gras.
We zullen de resultaten van het gras niet echt dit jaar weten (denk ik), uiteindelijk is het al augustus. Mogelijks probeer ik het volgend jaar eens met 2 kleine musa's, eentje met en eentje zonder gras.

groetjes, Erna

ach zo
ja , soms lees ik wel eens anders dan wat er staat

ps : ik stuur je binnenkort pb ivm openexotentuin , tetrapantex en forumbezoek Canna , maar dan alles samen :D
draco

Berichtdoor lapalmeraie op 04 aug 2010 19:06

@amourath: ik denk dat je dan hetzelfde krijgt als bij het uitplanten in het voorjaar. Ze vallen stil om zich te kunnen aanpassen. Op zich geen ramp tenzij je je er niet aan verwacht. In eigen tuin helemaal geen probleem aangezien je de methode tot het einde van het groeiseizoen kan toepassen.

@philip: terechte bedenking, maar blijkbaar niet als je ziet dat er bij Michael zelfs scheuten door naar boven komen.

Ach, de tijd zal het ons leren :D

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 04 aug 2010 22:44

Ik heb het vandaag ook geprobeerd en ik heb reeds resultaat. Ja hoor, zo snel werk dit. Deze voormiddag een hoopje en nu reeds geurhinder.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor amourath op 05 aug 2010 00:08

p e t e r schreef:Ik heb het vandaag ook geprobeerd en ik heb reeds resultaat. Ja hoor, zo snel werk dit. Deze voormiddag een hoopje en nu reeds geurhinder.

:lol: :lol: :lol:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 06 aug 2010 19:19

Hierbij een fotootje van de start-situatie.
Ik ben sowieso al blij want de grootste stam heeft er een kanjer van een blad uitgegooid t.o.v. de vorige bladeren.

DSC00885.JPG
DSC00885.JPG (137.32 KiB) 4581 keer bekeken

Zojuist ook even in het gras gevoeld maar dat voelt niet warm aan, wel klam waardoor de grond niet uitdroogt. Dat is ook al iets natuurlijk.

Wordt vervolgd...

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 06 aug 2010 22:19

Ik heb hier vanmiddag het gras gemaaid en een hoopje bij mijn kleinere sikkimensis gegooid, eerder vanavond stak ik me hand er nog in of er al direct resultaat te voelen was. Het was bij de stam van de banaan toch wel duidelijk warmer dan op dat moment de buitenluchttemperatuur.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor xride1 op 07 aug 2010 09:41

Ook ik heb de test gedaan, en nu maar met spanning afwachten. Ik denk als de zon er op kan schijnen dat het inderdaad nog een heel stuk warmer kan worden in het maaisel, dus nog even wachten....

Groetjes,
Daniëlle
xride1

14 bedankjes

Berichtdoor robke op 08 aug 2010 11:06

Ook ik heb mijn grasmaaisel bij 4 Musa Basjoo's uitgestrooid,en er zojuist eens een thermometer in gestopt,buiten gaf deze 19 graden aan,binnen in het maaisel stond deze na 20 min al op 25 graden dus van warmte werkt het allesins,ga straks nog eens kijken ...
robke

10 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 08 aug 2010 11:11

Ik zou er toch mee oppassen. Ik heb als test enkele planten met pot in een hoop maaisel gestoken en een beetje rond de stam.

Resultaat na een week: 1 E. Maurellli en 1 M. Sikkemens Red tiger volledig rot onderaan de stam zodat deze omknakten.

Ik denk dat je te weinig luchtcirculatie aan de stam krijgt en in combinatie met de hoge temperaturen geeft dit rotting.

Ik raad het dus af.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor robke op 08 aug 2010 11:17

daar was ik ook al bang voor,heb ook nu en dan al eens alles weggehaald tot onderaan de stam,voorlopig ziet het er nog normaal uit,maar denk eerlijk ook dat het beter zal zijn zonder ...
robke

10 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers