Strelitzia 's algehele verzorging

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Strelitzia 's algehele verzorging

Berichtdoor Inazuma op 22 sep 2011 20:44

En al denk je dat je hem in een ruime pot zet, zorg er maar voor dat het geen dure is.... want dit zag ik vanmiddag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit had ik zeker niet verwacht toen ik hem er vorig jaar inzette :(
Inazuma

24 bedankjes

Berichtdoor paul op 22 sep 2011 21:00

Jammer van de mooie pot.Best altijd een konische pot te nemen, en ja, geen dure potten! Ik heb zelf al enkele plastic potten verloren met deze planten.Het zijn echte krachtpatsers!
paul

28 bedankjes

Berichtdoor amourath op 23 sep 2011 16:38

Inderdaad, bij mij zijn ook al wat potten gesneuveld door die dikke wortels! Gelukkig allemaal plastiek... Zie maar, de gaatjes onderaan zijn totaal géén hindernis ;-)

Afbeelding
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 26 sep 2011 12:47

Oei, dan toch maar even m'n nicolai in een siervaas goed in de gaten houden.
Ik had 'm met zijn kweekpot daarin gezet maar in notime zat hij al met één zo'n vlezig wortel helemaal onderin.
Ik heb natuurlijk geen zin om dadelijk overal glas te moeten terugvinden :?

Afbeelding
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Dutchlatino op 20 okt 2011 12:23

Inazuma, dat is toch de nicolai mag ik aannemen ? Zelf had ik enkele jaren terug ook Strelitzia's gezaaid. Nu blijkt de helft de nicolai te zijn (met dank aan Remko die het mij moest vertellen; dat ik dit zelf niet gezien heb :oops: )

Vanmorgen een pot met acht planten Strelitzia reginae gekocht om dit leed te verwerken, met de bloemknoppen er al in.

Omdat we de komende periode weer nachtvorst kunnen verwachten is mijn vraag aan jullie: "Op welk moment zetten jullie je reginae's binnen ?".

Bedankt, Johan
Neem eens een kijkje in mijn tuin: http://dutchlatino.webklik.nl/page/fotoalbum
Dutchlatino

11 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 23 okt 2011 16:33

Ik haal ze binnen wanneer alles naar binnen komt en dat is wanneer de eerste echt vorst voorspeld wordt. Tijdens de afgelopen week had ik al twee nachten onvoorzien -2°C buiten en toen stond alles dus nog gewoon in de tuin. Ze zien er nog prima uit.
Overdag is het nu nog te mooi om ze al binnen te zetten vind ik.

Vrgr
Niek

ps Welkom op het forum trouwens ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Dutchlatino op 24 nov 2011 23:42

lapalmeraie schreef:Ik haal ze binnen wanneer alles naar binnen komt en dat is wanneer de eerste echt vorst voorspeld wordt. Tijdens de afgelopen week had ik al twee nachten onvoorzien -2°C buiten en toen stond alles dus nog gewoon in de tuin. Ze zien er nog prima uit.
Overdag is het nu nog te mooi om ze al binnen te zetten vind ik.

Vrgr
Niek

ps Welkom op het forum trouwens ;)
Bedankt Niek, het hele spul staat nu al binnen op mijn Musa Sikimensissen na; deze staan nog goed in het blad dus mogen van mij nog even buiten blijven.
Grtn,
Johan
Neem eens een kijkje in mijn tuin: http://dutchlatino.webklik.nl/page/fotoalbum
Dutchlatino

11 bedankjes

Berichtdoor Moneytree op 02 dec 2011 16:50

:? Wat ik me nu afvraag: Op Tenerife staan meer dan genoeg Strelizia's, sterker nog, je ontkomt er niet aan, lijkt daar wel onkruid. Maar daar wordt het gemiddeld niet kouder dan een graad of 15 wat ik niet bepaald koel noem. Mijn Strelitzia staat op een kamertje waar het s'winters 15 a 17 graden wordt in de nacht, overdag 19 a 20, in de zomer loopt de temperatuur op tot 25 a 30 graden, afhankelijk van de zon. Maar bloemen heb ik nog niet gezien. Plantje is vanaf de pot een slordige meter hoog en staat al ruim 2 jaar bij mij thuis, hoe oud de plant is weet ik niet, wel dat ik hem gekocht heb in een tuincentrum en dat de plant daarna flink is gegroeid. :lol:

Maar wat is nou koel genoeg en voor hoelang? :roll: Of zijn er toch nog een aantal andere factoren van belang?

Greetszzz,

Moneytree
Moneytree

1 bedankjes

Berichtdoor danny2 op 02 dec 2011 20:58

Ik heb een acht planten staan, twee staan er in volle grond(bak in de veranda), vier hebben de ganse zomer buitengestaan en twee hebben tijdens de zomer in de kap gestaan en in elke plant zijn er bloemknoppen. deze in de veranda staan er toch al vijf jaar en komen nooit onder de 10° en er staan toch meer dan 10 knoppen in.
Dus van een koude periode kan ik moeilijk gewagen.
Dan heb ik ook nog een nicolai van 9 jaar, maar nog niks te zien, zit nu wel behoorlijk tegen het dak van de veranda.

groetjes danny
danny2

148 bedankjes

Berichtdoor harold op 13 maart 2012 22:46

Als hij 's winters koud staat om bloemen te krijgen, ook minder of geen water geven?

grtzz Harold
harold

0 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers