Stam maken bij Ensete maurelli.

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Stam maken bij Ensete maurelli.

Berichtdoor lapalmeraie op 31 mei 2011 11:37

Ik ben zo vrij geweest om de overige foto's ook eens te bekijken... :fluiten:
En ik moet toch zeggen dat het een genot blijft om die tuin van jou vanuit alle hoeken te aanschouwen. Een tuin om jaloers op te zijn ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Ronnie D op 31 mei 2011 14:12

lapalmeraie schreef:Ik ben zo vrij geweest om de overige foto's ook eens te bekijken... :fluiten:
En ik moet toch zeggen dat het een genot blijft om die tuin van jou vanuit alle hoeken te aanschouwen. Een tuin om jaloers op te zijn ;)

Was jij niet de enigste :fluiten: Maar wat een tuin om jaloers op te worden :thumb_up: Heb hem even bij mijn favorieten gezet, want die foto's wil ik wel vaker zien om inspiratie uit te halen voor de tuin hier (a)
Ronnie D

12 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 31 mei 2011 15:15

Allemaal die mest is eigenlijk niet nodig hoor. Warmte is veel belangrijker en veel water ook natuurlijk. Velen zullen deze foto's al gezien hebben maar ik post ze toch nog eens als bewijs ;)
Hieronder een foto van mijn Ensete ventricosum pas uitgeplant in volle grond half Mei 2010 !! (Let niet op de rood omkringde maurelli in pot)

Afbeelding

Deze plek is het warmste van de tuin en op een zonnige lente/zomerdag word het daar al snel 30°C en meer, op een hete zomerdag zelfs in de 40°C ! Deze heeft zeer weinig meststoffen gekregen, mss 1 keer in heel het seizoen een hand koemestkorrels. Hieronder het resultaat aan het einde van Augustus !!

Afbeelding

Die laatste bladeren werden echt gigantisch :shock: jammer dat die toen niet nog een maandje kon groeien...
Hieronder nog een foto als ik hem terug uitgraafde voor te overwinteren. Hierop zie je beter de dikte van de stam, vergelijk maar met de kruiwagen ofwel met de terras tegels van 40cm op 40cm ! ;)

Afbeelding

Voorlopig mijn dikste stam die ik al gehad heb in 3 jaar exoten, deze heeft dus vorig jaar een dikkere stam gekregen dan een 1 jaar oudere Maurelli die steeds achteraan de tuin (iets koelere plaats) heeft gestaan. Die dikke Maurelli staat nu op dit warme plekje, benieuwd wat het deze zomer zal worden !! :mrgreen:

Afbeelding

Idd prachtige tuin van Remko ! :thumb_up:
Maar zoals je ziet worden de Maurelli's meer smal en langwerpig door de hoge rondom staande planten, je moet ze echt plaats geven om dikke, vette stam te krijgen. ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 31 mei 2011 15:32

Ronnie D schreef:Was jij niet de enigste :fluiten: Maar wat een tuin om jaloers op te worden :thumb_up: Heb hem even bij mijn favorieten gezet, want die foto's wil ik wel vaker zien om inspiratie uit te halen voor de tuin hier (a)

:lol:

Je brengt me wel op ideeën :)
Remko, mag ik jouw tuin opnemen in m'n exotentuinenpagina?
Daar staan immers allemaal mooie (zeer verschillende) tuinen bij elkaar, juist om inspiratie op te doen.
Ik hoor het wel ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor plasta op 31 mei 2011 19:20

Die tuin van Remko is inderdaad een juweeltje :!:

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 09 jun 2011 18:24

mijn ensete maurelli is precies aant uitbarsten amaiiii hij is ineens dubbel zo dik op die paar maanden vol mestkorrels , gras en water :o ik kijk al uit naar de komende maanden
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 09 jun 2011 19:32

fordbully schreef:mijn ensete maurelli is precies aant uitbarsten amaiiii hij is ineens dubbel zo dik op die paar maanden vol mestkorrels , gras en water :o ik kijk al uit naar de komende maanden

Mmmmm dat willen we wel eens zien ;)
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 11 jun 2011 19:38

Mijn grote Maurelli begint al giant bladeren te maken ! :mrgreen:

Afbeelding

Ook de stam begint eindelijk te verdikken, ik denk dat het dit jaar echt een monster gaat worden ! Kan al niet wachten...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor shorty op 11 jun 2011 19:46

Waterboyke schreef:Mijn grote Maurelli begint al giant bladeren te maken ! :mrgreen:

Afbeelding

Ook de stam begint eindelijk te verdikken, ik denk dat het dit jaar echt een monster gaat worden ! Kan al niet wachten...

waauw wat een mooi blad al,ben benieuwd naar het resultaat na de zomer...mvg shorty...
:thumb_up: :thumb_up: :thai:
shorty

9 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 11 jun 2011 19:53

Super! Nog een reden om een van deze tot bij jou te komen! :thumb_up:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige
Volgende