nieuwe aanwinst

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: nieuwe aanwinst

Berichtdoor Tropical_Geert op 11 mei 2010 09:29

Ik heb ook eens gaan kijken op de website van flora market.
en daar stond hetvolgende.
"Bij Floramarket vindt u een zeer groot aanbod aan olijf- en palmbomen, in alle maten en vormen. Wij bieden 35 verschillende soorten winterharde palmen aan!"

35 soorten winterharde palmen?!!! Winters op de bahama's zeker!

En zo je krijg je hier mensen over de vloer die een washingtonia robusta gekocht hebben die winterhard is tot -15. En de Trachycarpusen worden tegenwoordig al verkocht als winterhard
tot -30! :cry:

En degene die eerlijk hun planten verkopen kunnen hun deuren sluiten.

Geert
Tropical_Geert

0 bedankjes

Berichtdoor amourath op 11 mei 2010 10:06

Tropical_Geert schreef:Ik heb ook eens gaan kijken op de website van flora market.
en daar stond hetvolgende.
"Bij Floramarket vindt u een zeer groot aanbod aan olijf- en palmbomen, in alle maten en vormen. Wij bieden 35 verschillende soorten winterharde palmen aan!"

35 soorten winterharde palmen?!!! Winters op de bahama's zeker!

En zo je krijg je hier mensen over de vloer die een washingtonia robusta gekocht hebben die winterhard is tot -15. En de Trachycarpusen worden tegenwoordig al verkocht als winterhard
tot -30! :cry:

En degene die eerlijk hun planten verkopen kunnen hun deuren sluiten.

Geert

Ja... het is inderdaad ergens bedrieglijke reclame, wanneer is iets winterhard...? Voor mij is er geen enkele palm écht winterhard, zie maar eens op dit forum: zelfs Trachycarpussen krijgen soms speerrot...

Ik vind ook wel dat je niet moet gaan kopen als een kip zonder kop, en je niet zomaar alles moet geloven. Ik zie vaak hele drommen mensen aan floralux buiten rijden, met een mooie Phoenix canariensis op hun kar... en dan bedenk ik ook dat al die mooie planten volgende winter allemaal dood zullen zijn... omdat die mensen ze gekocht hebben zonder ook maar iets van de plant te weten.
:(
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 11 mei 2010 10:15

Ik vindt persoonlijk dat we het woord "winterhard" moeten vervangen door vorstbestendig. Laatst hier bij een heel groot en bekend tuincentrum hadden ze Bismarckia's staan en op het kaartje stond -10 graden, ook een B. capitata kon volgens het kaartje -20 hebben, de bedrijfsleider erop aangesproken en hij zei dat het echt zo was en dat ze bij hem de winter in de tuin hebben overleefd onbeschermd, heb hem uitgelachen en ben weggegaan.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 11 mei 2010 10:28

Dat is schandalig...

En dan gaat dat allemaal ten koste van de eerlijke handelaar....
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 11 mei 2010 11:47

TropiRo schreef:Ik vindt persoonlijk dat we het woord "winterhard" moeten vervangen door vorstbestendig.

Moeten ze bij ons ook iets aan doen... een labeltje "zonhard" zou niet misstaan! :lol:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 11 mei 2010 12:29

TropiRo schreef:heb hem uitgelachen en ben weggegaan.

:lol:

Tja, hoeveel roebelenii's er zo per jaar omkomen wil ik eigenlijk niet weten.
Zo zag ik er van de winter nog een paar op een terras staan bij min zoveel graden :o :?
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor amourath op 11 mei 2010 13:55

lapalmeraie schreef:
TropiRo schreef:heb hem uitgelachen en ben weggegaan.

:lol:

Tja, hoeveel roebelenii's er zo per jaar omkomen wil ik eigenlijk niet weten.
Zo zag ik er van de winter nog een paar op een terras staan bij min zoveel graden :o :?

... en dan is het de verkoper die hun een slecht exemplaar heeft verkocht eh. :roll:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor draco op 15 mei 2010 01:18

en , ondertussen al iemand naar Floramarket geweest ?????????
draco

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 15 mei 2010 02:23

Ja ik Draco ! ;) Mijn verslag... Zoals ik dus al zei ben ik vandaag (vrijdag) naar Floramarket gereden om daarna verder naar Floralux te rijden... Toen ik daar aan kwam dacht ik even dat het gesloten was, er was daar geen kat, éénmaal in de winkel bleek er toch wat volk te lopen, lekker rustig dus. Ook schrok ik van de grote, ik wist dat het kleiner was dan Floralux maar had het toch wat groter verwacht. Het is daar eigenlijk als het ware een klein winkelpark met dus één van die hangars als floramarket en dan nog een heleboel andere winkels, niet echt interesante winkels op het eerste gezicht. Floramarket bestaat uit een kleine binnewinkel met allerlei tuinspul zoals BBQ stuff, bloembakken, beeldjes enz... en dan een vergelijkbare buitenwinkel (serre) waar dan alle planten/bloemen staan en een klein gedeelte in open lucht, ik had eigenlijk het gevoel dat ik in een grotere Aveve liep. :) Enkel in het kleine gedeelte in open lucht daar stonden de palmen, niet zoveel in aantal alsook in soort, ik heb gezien; fortunei, wagnerianus, humillis, cerifera, robusta & één kleine lelijke jubaea zonder prijskaartje. De prijzen waren goed, nog goedkoper dan Floralux maar veel palmen zagen er slecht uit, vooral zeer slechte wortelkluiten bij de betaalbare palmen dan, de grote fortunei's van 200 a 300 euro en meer waren goed. Iemand die meerstammige fortunei's prachtig vind, er stond daar een ik denk 120L of 150L kuip met 5 stammen fortunei, kleinste stam zo'n 25cm en grootste stam denk zo'n 80cm voor maar 150 euro ! Het was vooral fortunei's, veel kleintjes en enkele grotere, stuk of 5 wagi's met 60cm smalle stam voor maar 69 euro maaaarrr één lag al omver uit de pot zonder wortels, toen ik nog een andere uit de pot trok bleef ook daar de aarde zitten en zag ik enkele miezerige worteltjes, 4 a 5 bladeren erop die allemaal natuurlijk zijn dichtgevouwen, gewoon halfdode palmen dus :( Jammer want ik zoek nog zo'n formaat Wagi en de prijs was goed. Twee grote robusta's, één zonder bladeren en een half bruine speer, de andere met twee bladeren ofzo, beide ook niet geprijst. Voor mij is het daar echt niet de moeite om zo ver voor naartoe te rijden, het kwam nu wel goed uit te combineren met Floralux omdat het maar 20min uit elkaar ligt. In de serre stonden nog kleine basjoo's voor 6euro & grotere voor 11 euro en kleine musella's voor 10 euro dacht ik. Met het zonnetje was het ook lekker warm in de serre en zag ik daar ineens een paar antartica's staan in de blakke zon :? Veeeell bloemetjes zoals gewoonlijk en mooie kwaliteit dat wel maar daarvoor kwam ik niet ;) Ik denk dus niet dat ik daar nog veel zal komen, klinkt allemaal slecht maar ik wil de winkel nu ook geen slecht gezicht geven hé, mooie winkel met goed spul maar voor palmen niet echt de moeite mijn mening. Blij Floralux weer met twee volle karren naar buite gekomen :mrgreen: Geen palmen deze keer, bloemen en nog eens bloemen voor wat kleur in de tuin te krijgen tussen al die palmen en bananen ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor dest_planten op 14 dec 2010 01:20

Hoi Grad,

En al bloemen te zien in jouw Strelitzia reginae 'Yellow Josephine' ? Ik zie bij mij helaas nog geen bloemtakken in deze Strelitzia, alhoewel er uitgebloeide bloemtakken in de plant stonden toen jij die gekocht had. :?

Groeten,

Stefan
dest_planten

50 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers