@Quirijn, wat een foltering seg "met touwen over de grond gesleept"

Klinkt me pijnlijk maar begrijp het wel dat je niet veel keuze hebt als je geen hulpmiddelen hebt, het is een lomp gewicht he...

Hier bij mij heeft hij ook deuken en barsten opgelopen hoor, gewoon door zijn eigen gewicht, is niet echt te vermijden. Voorbereiding en een plan is idd wel raadzaam voor zoiets groots toch

Dit is niet een musa'tje die je in 5 minuutjes uitgraaft.
Wat het volgend jaar word wacht ik af en bekijk ik dan wel, in ieder geval kan ik indien nodig nog meer mankracht optrommelen. Een kraan heb ik niet en krijg ik niet in de tuin doordat ik het probleem heb dat alles wat in de tuin gaat moet altijd eerst door mijn huis (langs de garage en dan een gang door) En tijdens het binnen plaatsen ben ik nog eens beginnen nadenken en ben ik nog tot een andere conclusie gekomen namelijk wat als die nu volgend jaar weer verdubbeld in stamdikte

Zou ik wel heel leuk vinden natuurlijk maar langs de andere kant heb ik dan ook wel een enorm probleem, het deurgat is max. 75cm breed, de gang 80cm en stam is nu al 65cm dik...
Dus nu krijg ik meer schrik van dat probleem dan het gewicht

Toch maar eens gaan bekijken en nadenken wat ik in dat geval toch nog als oplossingen kan vinden...
@Esther, Nee hoor, geen hernia

Laat het alsjeblief uit
Ik ben al wat gewoon om met zware dingen te sleuren, doe ik dagelijks op mijn werk
@Rob, eigenlijk heb ik dit jaar weinig voedsel aan de bananen gegeven om eerlijk te zijn, enkele keren een hand vol blauwe korrel en meer niet heeft deze Maurelli gekregen ! Ik denk dat de staanplaats mijn grootste voordeel is, hij staat daar goed ingesloten en vlak tegen het terras waar het al gauw 40 graden en meer kan worden in de zomer. Hij krijgt dus veel hitte en zon en van mij dus ook veel water en plaats (geen omringende planten in de buurt) Vooral dat laatste zorgt voor de dikke stam

Tijdens topzomer dagen (lees: +25graden dagen) dan heb ik elke 3 a 4 dagen een nieuw blad, dus als vandaag je de nieuwste sigaar ziet verschijnen in het openrollende blad dan is die sigaar in 3 a 4 dagen helemaal open

Dit om jullie dus een beeld te geven van de groeisnelheid. Deze snelheid is natuurlijk niet heel de zomer door, maar dus op topdagen.
En wat bedoel je met "volgend jaar krijgen in mijn wijk" Rob ?
@Peter, Wat de staat van mijn bodem is heb ik geen flauw idee van, ik weet enkel dat ik zandgrond heb

Als jullie een analyse willen geen enkel probleem hoor ?!