amourath schreef:Het klinkt allemaal nogal geforceerd, een banaan die op een half jaar de hoogte/breedte bereikt waar hij normaagezien 3 jaar over doet... hoe gezond is zo'n plant dan nog? Misschien legt hij de eerste winter dan ook het loodje net omdat hij gemanipuleerd werd in z'n groei? Ik ben benieuwd...
Mijn geheim recept is niet voor iedereen toegepast , want ik neem aan dat iedereen zijn tuin zo proper en mooi wil houden. Wie er echt niet om geeft kan dit geheim recept zoals je zegt toepassen. Ik neem aan dat iedereen die een tuin heeft wel gras bezit en moet afrijden.
Het gras wegvoeren naar het containerpark ofzo kan je ook , maar wij hebben een tuin van 2048 vierkant meter waarbij ik jarenlang geleden eens begonnen ben met al mijn afgereden gras rond mijn stammen van mijn bananen te smijten met hopen en bergen rond alle stammen van alle bananen die
ik opkweek in mijn tuin voor de verkoop. Wel ik kan je verzekeren dat je na 1,5 a 2 weken je ogen wijd zal opentrekken en verbluft staan door de plotse groei. Dit komt namelijk omdat gras die afgereden is begint te gissen en te verteren. Het verteringsstelsel word omgezet tot een echte broeikast waarbij je hand in de hoop gras steek heel warm is tot zelfs mogelijk dat je je hand er niet
kan inhouden van de warmte. Ook is het volgende dat het gras na een tijd zo verteert dat de hoop kleiner word en omgezet is tot natuurlijke mestof. Mits de hoop na tijd verkleint kan je altijd het gras er opnieuw rondsmijten.
Dus het geheim recept heeft de volgende voordelen.
- Word een broeikast rond de banaan en de grond
- Word omgezet tot natuurlijk meststof
- Het uitdrogen van de grond tegenhoud
Als voorbeeld heb ik begin mei een sikkemensis red tiger geplant van 20 cm groot die nu momenteel al een hoogte bezit van 3 meter !!!!
Wat de winterhardheid betreft heeft de banaan daar niet onder te leiden , ik kweek al jaren op deze manier bananen voor de verkoop waarbij ik de overige bananen perfect kan overwinteren.
Een Maurelli met 1 meter stam in paar maanden is geen probleem op deze manier en ze zal mooier staan dan de meeste maurellis in de tuinen van andere personen. Jammergenoeg heb ik alle grote Maurelli met stam 1 meter verkocht waarbij ik er geen voor mezelf had gehouden. De Maurellis had ik pas in begin maart verkocht nadat ik ze overwinterd had en ze terug begonnen te groeien.Had ik nog een van mijn overwinterde Maurellis die allemaal verkocht zijn had hij zeker dit jaar nu al een stam van 2 meter hoog. Dit jaar nieuwe geplant waarbij ik natuurlijk terug Maurellis heb met 1 meter stam. Dus nogmaals de winterhardheid heeft er zeker niets mee te maken.
Mvg Michael

Laatst bijgewerkt door Tropthaipalms op 31 jul 2010 22:37, in totaal 1 keer bewerkt.