Ensete Ventricosum & Maurelli

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor draco op 01 aug 2010 15:09

ipv een zoveelste forumbezoek aan Canna Banana , zouden we beter eens en forumbezoek regelen bij Tropthaipalms
Heb hier de laatste dagen al heel wat nuttige info gelezen en gekregen , en heel wat mooie foto's gezien van nog mooiere planten
Zou dit alles wel eens "in het echt" willen zien
draco

Berichtdoor jaak op 01 aug 2010 15:56

mijn gras is reeds gedeponeerd,ongeveer 30cm dik
tuin 252-400.jpg
tuin 252-400.jpg (28.19 KiB) 3773 keer bekeken
ben heel benieuwd wat dit zal geven
tuin 251-400.jpg
tuin 251-400.jpg (24.64 KiB) 3773 keer bekeken

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 01 aug 2010 16:01

:lol:

We gaan de palmvrienden vanaf nu herkennen aan de hoopjes gras...
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 01 aug 2010 17:41

jaak schreef:mijn gras is reeds gedeponeerd,ongeveer 30cm dik
De bijlage tuin 252-400.jpg is niet langer beschikbaar.
ben heel benieuwd wat dit zal geven
De bijlage tuin 252-400.jpg is niet langer beschikbaar.

groeten, Jaak

Hallo Jaak

Dat ziet er heel goed uit , ik heb net ook mijn tuin van 2048 vierkante meter terug afgereden en de bananen een nieuwe lading gegeven. Het is heel goed dat je het 30 cm dik heb gelegd , want als je het niet dik genoeg legt zal het gras minder warm worden bij het verteringsproces. Het voordeel is hoe groter de stam van je banaan is hoe groter je de hoop kan maken en hoe breder je de hoop gras kan rondleggen voor een betere vertering en warmtebron.
Hierbij upload ik een foto van een sikkemensis die in mei 20 cm was en nu 4 maanden later 3,20 meter is geworden , ik heb hem uit de grond gehaald en in pot gestopt omdat hij rijp is voor de verkoop.
IMG_0267.JPG
Sikkemensis Red Tiger 4 maanden geleden was hij een piepklein plantje van 20 cm groot , nu 4 maanden later is hij 3,20 meter geworden waarbij ik hem nu uit de grond heb gehaald voor de verkoop.
IMG_0267.JPG (151.37 KiB) 3766 keer bekeken

IMG_0269.JPG
Dikte van de stam.
IMG_0269.JPG (141.55 KiB) 3766 keer bekeken
Tropthaipalms

Berichtdoor jaak op 01 aug 2010 17:59

hey Michael,blij te hoen dat ik op goede weg ben,heb juist eens in het gras gevoeld en het is er zalig warm,ik heb het gevoel dat we snel grote jongens gaan kweken :thai:

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 01 aug 2010 18:12

ik hoop voor iedereen dat het gaat werken.

en we kennen de palmvrienden dan ook aan een mooie grasmat, want iedereen wil zo goed mogelijk gras hebben om de groei van de planten te verbeteren. :D
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 01 aug 2010 18:20

draco schreef:ipv een zoveelste forumbezoek aan Canna Banana , zouden we beter eens en forumbezoek regelen bij Tropthaipalms
Heb hier de laatste dagen al heel wat nuttige info gelezen en gekregen , en heel wat mooie foto's gezien van nog mooiere planten
Zou dit alles wel eens "in het echt" willen zien

Hallo Draco

Vergeet niet dat TTP Exotics - tropthaipalms exotenshop opzich niet meer bestaat. Zie mij niet meer als zaakvoerder maar als voormalig zaakvoerder. Zolang ik hier nog in Belgie blijf zet ik mijn hobby verder tot ik definitief vertrek naar Thailand. Mijn website staat nog op het internet waarbij het rubriek palmen al maandenlang verwijderd is. Opzich zou ik heel mijn website moeten verwijderen maar ik wil de website behouden omdat Tropthaipalms zich verder actief zal vinden met een kwekerijd van collector items in Thailand voor export. Veel is er hier eigelijk niet meer te zien als je het vergelijkt met de voorbije jaren de zaak op volle toeren draaide. Wij hebben reeds een uitverkoop gedaan van alle palmen , en andere exoten. Alle palmen zijn verkocht. Wat niet wil zeggen dat ik geen grote palmen meer bezit voor mijn eigen want zolang ik hier nog blijf voor een definitief vertrek kan ik ze ook niet missen , ik kan namelijk niet leven zonder palmen , bananen en andere exoten rond me heen. Als voorbeeld hier een foto van mijn grote Butia Yatay en mijn grote Washingtonia.

Mvg Michael :thai:
Butia Yatay.jpg
Mijn grote Butia Yatay
Butia Yatay.jpg (220.86 KiB) 3763 keer bekeken

Washingtonia robusta.jpg
Mijn grote wahingtonia heb ik al jaren in mijn bezit.
Washingtonia robusta.jpg (216.9 KiB) 3763 keer bekeken
Tropthaipalms

Berichtdoor robke op 01 aug 2010 18:41

Wat me opviel is bij de post van Peter in het foto album bij bezoek aan Arboretum Bokrijk bij de eerste foto,er ook een dikke laag stro ofzo aan de stammen ligt van de Basjoo's,was me gisteren al opgevallen,zal misschien ook een methode zijn om ze sneller te laten groeien.
De volgende keer (denk woensdag) zal ik mooi mijn afgereden gras tussen de banaantjes deponeren.
Buurman zal terug raar opkijken hehe :)
Ben benieuwd.
Alvast dank voor de tip Michael :thai: :D
robke

10 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 01 aug 2010 19:17

Interessante informatie, eigenlijk zeer voor de hand liggend als je het verhaal leest, maar je moet er maar opkomen en het ook doen toepassen. Als je dat resultaat van die sikkimensis ziet, richting de 3 meter in slechts enkele maanden, dat is simpelweg absurt! Daar doe ik hier echt jaren over volgens mij, mede door de kurk maar dan ook kurkdroge zandgrond in zonnige en warme perioden groeien de bananen hier enorm sloom, in tegenstelling tot de palmen die juist hierdoor een stuk beter naar hun zin hebben. Het is daarom ook simpelweg logisch dat ik de bananen hier in pot harder kan laten groeien dan in volle grond, terwijl dat normaal toch andersom zou moeten zijn.

Ik denk dat ik deze manier ook maar eens ga toepassen vanaf volgend jaar, want op dit moment staan de bananen op plekken waar ik nou niet echt een hoop gras erbij wil hebben. Voordeel is dan ook dat de grond eronder minder snel uitdroogt, eens kijken of ik dan de banaan wel een stuk hoger kan krijgen in 1 seizoen.

Wat voor grondsoort ligt er in jouw tuin van zich eigen? Buiten het gras, geen enkel andere meststof die wordt toegevoegd? Sproei je de boel ook nog nat in droge perioden, of moet de boel zich zien te redden met de regen van moeder natuur?

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 01 aug 2010 20:32

Hey michael,

wat en rare stam is dat bij die robusta of is dat nolmaal dat na verloop van tijd de schubben zeg maar er af gaan ?
Kan die van mijn robusta er onderaan ook aftrekken die komen los maar dacht dat da van het vocht was .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers