amourath schreef:Tropthaipalms schreef:Hallo Videomaster
Jij hebt ook echter de kans door het subtropische klimaat te planten wat je wil , waarom grijp je dan naar de gewone exemplaren en niet de collector items ? Een ravenala bestaat namelijk ook met witte strepen in het blad !
Woooow... daar zitten echt prachtige planten tussen (mijn zwak voor bont blad komt weer boven...), die Alociasia is echt de max! 't Zijn precies kunstwerkjes, met de hand geschilderd... en dat Ae ae-blad doet me denken naa van die camouflagetruitjes

(Off topic maar 't fascineert me... lees ik dat goed dat je ginder van geslacht gaat veranderen? Zo ja: welkom bij het 'zwakke' geslacht dan

)
-1ste foto: Ik kan nog zoveel fotos mailen wat ik bezit van collector items.
Dit jaar was ik er niet in geslaagd om van deze prachtige en beschermde bamboe een stekje uit te trekken omwille er teveel mensen rondliepen en de parkwachter te dicht kwamen. Maar binnenkort ga ik terug gaan overwinteren naar mijn 2de moederland waarbij het me nu wel zal lukken om er een stekje te bemachtigen om er in thailand in de tuin te planten.
-2de foto: Volgens mij de grootste soort bananen die er bestaan in de wereld , jammergenoeg is deze foto een paar dagen voor mijn vertrek en einde overwintering in thailand en kon ik moeilijk er nog een kopen en terug gaan om deze te planten want ik was al in Bangkok voor de vertrek naar koud belgie.
Wat de Alocasia SP betreft stuur mij een PB , ik heb er een tal of 15 exemplaren die in mijn serre gepland staan die eind september uit de grond moeten en binnengeplaats moeten worden voor overwintering. Ik ben sinds mijn laatste overwintering in thailand begonnen met een HRT behandeling van mannelijk naar vrouwelijk die ik verderzet in Belgie. Dit is inderdaad off topic maar ik wou je vraag dan toch beantwoorden.
Mvg Michael

- Bamboe Variegata
- DSCF2533.jpg (173.18 KiB) 3898 keer bekeken

- Volgens mijn weten de grootste bananen die er bestaan in de wereld
- DSCF3013.jpg (174.2 KiB) 3898 keer bekeken