Hangende Musa

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Hangende Musa

Berichtdoor Cornel op 26 jun 2014 20:39

Beste Leden,

Na een jaar super genoten te hebben van mijn plant, gaat het nu niet lekker meer.

Het laatste blad ontrolde niet en de grote bladeren hangen heel erg slap..
Ik heb hem toen die er slecht begon uit te zien in een grotere pot gezet, waarbij ik opmerkte bij het verpotten dat de aarde vrij nat was.. wat ik normaal niet gewend ben omdat de plan veel drinkt..

Zou dit de staat van mijn plant kunnen verklaren? Te veel water? Ben ik dan toch te gortig geweest met water.

De plant heeft maand terug ook last gehad van bladluis maar deze heb ik gelukkig weg gekregen

Hoop dat iemand nog tips heeft wat ik nu het beste kan doen?

Afbeelding
Cornel

0 bedankjes

Re: Hangende Musa

Berichtdoor lapalmeraie op 26 jun 2014 23:12

Dit lijkt op een water tekort, maar als de grond erg nat was, zijn misschien wat wortels beginnen rotten waardoor de plant geen water meer opneemt (of toch minder goed) met dus dezelfde symtomen als gevolg. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Sub T op 26 jun 2014 23:36

Hmmm ik weet het niet zeker, maar als ik naar dat halve jonge blad kijk, volgens mij is de plant in het late voorjaar beginnen te verstoppen, bananen doen dit wel eens na de winter, en vaak pas na eerst een paar bladeren gewoon gegroeid te hebben.
En volgens mij heb jij toen de plant verpot, wat op dat moment volgens mij niet ideaal is, dan gaat een banaan vaak even slap hangen en snoei je best wat blad af.
Ik zou zelf sowieso het meeste blad afsnoeien en misschien zelfs het bovenste stuk van de stam afsnijden, afhanklijk van hoe hij nu evolueert. Op de foto is niet duidelijk te zien of er een nieuw groeispeertje te zien is, en of de stam een abnormale verdikking vertoont. Soms komt uiteindelijk het blad er aan de zijkant uitgefloept, en dat zou ik proberen te vermijden.
gr. Kim
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor Cornel op 27 jun 2014 00:00

Er is op dit moment helemaal geen nieuw begin van een blad te zien in het midden dat is het vreemde. Het laatste kleine blad ontrolde eigenlijk niet, lijkt ook alsof de plant stil staat.

Wat is denken jullie het beste nu?

Weer water geven?
Aarde op laten drogen?
Snoeien?

1 blad heb ik er al af moeten halen omdat deze brak zo slap hing die.
De plant lijkt ook overdag slapper te hangen met zonlicht dan 's avonds.
Cornel

0 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 27 jun 2014 00:20

Dat lijkt me logisch door de verdamping.
Haal 'm eerst is uit de pot om de wortels te bekijken en de vochtigheid van de aarde.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Cornel op 27 jun 2014 11:29

Aarde is nog wel vochtig onderin.
Wortels vrij wit maar verder weinig verstand van of ze er goed uit zien of niet...
Cornel

0 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers