Zaden kiemen uit de Filipijnen

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Zaden kiemen uit de Filipijnen

Berichtdoor Hansvdb op 26 feb 2026 13:05

Toen ik vanmorgen boodschappen deed bij AH zag ik bij de afgeprijsde artikelen dit:

IMG_20260226_105557_HDR.jpg
IMG_20260226_105557_HDR.jpg (296.56 KiB) 731 keer bekeken

Als je de Morinha blaadjes mist in de salade dan kan je wat van dat poeder er overheen strooien.
Hansvdb

27 bedankjes

Re: Zaden kiemen uit de Filipijnen

Berichtdoor Bonne op 07 maart 2026 01:54

Qua traagheid niets veranderd, maar door de hogere luchtvochtigheid lijkt de Marang zich beter te gedragen. Blaadjes worden snel droog en geel, maar blijft ook groene fluwelen blaadjes geven en nog best wel in een tempo.
Marang 7mrt.jpeg
Marang 7mrt.jpeg (537.63 KiB) 340 keer bekeken

De Moringa's doen het prima buiten de kast. En ja Hans ook daar hangt een 45w ledlamp :D
Die is voor de Banaan, de Musa Red Dacca. Maar er passen meer onder de paraplu :)
2.jpeg
2.jpeg (287.66 KiB) 340 keer bekeken

Heb de 2 Moringa's verpot in 1 grote pot waar ze beter hun wortels kunnen ontwikkelen en ik beter kan snoeien. :thumb_up:
Voor de rest zie je op de foto rechts mijn Hystrix Citroen staan. Geurige plant! En die 2 Avocado's die ook zichtbaar blij zijn met ieder hun eigen pot. Welk soort weet ik niet. Ze komen uit de AH.
En deel van de planten staat alweer buiten. ( Rozemarijn, Bougainville, Paradijsvogel)

Na de snoei heeft de Golden Shower wel even stil gestaan. Of dat nou kwam door de snoei of omdat ik buiten regenwater uit de ton haalde en zonder eerst op temperatuur te laten komen, ondoordacht het ijswater in de plant gooide? Het was rond de 5 graden..
Sinds een week draait De Fistula weer op volle toeren gelukkig. :thumb_up:
3.jpeg
3.jpeg (278.38 KiB) 340 keer bekeken

De stam begint ook body te krijgen.
Stam.jpeg
Stam.jpeg (418.04 KiB) 340 keer bekeken

Het is inderdaad van alle Filipijnse zaden mijn favoriet geworden :happy_thai:
5.jpeg
5.jpeg (381.92 KiB) 340 keer bekeken

Ja wij drinken hier ook de Moringa thee :thumb_up: En dit samen met Verse Gember, Kruidbagel, honing en een mix van Groene en zwarte earl gray, dit in een Stanley Thermo 1L kan. :mrgreen:
1.moringa poeder.jpeg
1.moringa poeder.jpeg (104.86 KiB) 340 keer bekeken

Cannabis is een interessante plant en veel meer dan alleen de bloemetjes roken. :mrgreen:
Ik heb hier biologische THC olie liggen. Nooit verkeerd om in huis te hebben. :thai:
Bonne

103 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten