Koop niet bij Kirchner!

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Koop niet bij Kirchner!

Berichtdoor TinekedV op 06 mei 2012 07:40

Ik geloof niet dat er op dit forum veel klanten van Kubelpflanzenversand Anne Kirchner-Abel zitten maar als je overweegt daar planten te kopen: doe het niet!

Afgelopen maandag ontving ik van hen deze plant:
Afbeelding
Ik stuurde direct een email met foto en verzocht het geld terug te storten.
Snel kreeg ik antwoord dat dit een genetisch defect van de plant (Double l'Amour) is. Ze maakten een aantekening en als de plant in de toekomst dood zou gaan moest ik nog maar eens reageren.
Ik antwoordde hen dat ik gezonde planten verwacht en twijfelde aan het verhaal van genetisch defect. Zei dat ik op fora zou nagaan wat er wel mis met de plant is.
Waarna ik per omgaande de reactie kreeg dat het mij vrij staat om te schrijven wat ik wil op fora (fijn dat ik dat mag) maar dat zij (Kirchner) niet geinteresseert zijn in de woorden van leken en dat zij (Kirchner) reageerden op basis van hun jarenlange kweekervaring. Omdat ik hun woorden blijkbaar niet geloofde zij daarom geen behoefte meer hadden in een (commercieel) contact met mij.

Op een Duits en Amerikaans forum bleek dat ik niet gek ben en op advies van hen gaat de plant nu voor een analyse naar een Duits labo.

wordt vervolgd...
TinekedV

23 bedankjes

Re: Koop niet bij Kirchner!

Berichtdoor GeL op 06 mei 2012 09:38

Genetisch defect? Dit lijkt mij eerder een wonde die niet werd behandeld en die nu in een redelijk ver gevorderd stadium verkeerd. Je zit al een heel stuk voorbij het cambium en zelfs deels in het hart van de stam. Dit is niet echt een professionele reactie van de kweker, kan je ze niet vragen om foto's van hun ander planten, zelfde variëteit? Ik kan niet geloven dat die allemaal in meer of mindere mate dezelfde symptomen vertonen,

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor TinekedV op 06 mei 2012 09:43

Het is m.i. zinloos om verder in discussie te gaan met dit bedrijf.
De plant wordt komende week getest bij een officieel labo in Duitsland. Aan de hand van de resultaten wordt Kirchner vervolgd. Volgens het geldende plantencertificaat mag men zulke planten niet leveren!
TinekedV

23 bedankjes

Berichtdoor Rob op 06 mei 2012 09:55

Ik zie het al...geen onverdeelde dubbele liefde. :lol:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 06 mei 2012 14:24

Stelletje jakhalzen daar zeg ik begrijp dat je je flink genaait voelt .
Uiteindelijk doen zulke bedrijven zichzelf op langere termijn toch de das om .
Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 06 mei 2012 14:36

Genetisch defect? Lijkt me meer rot doordat ie te nat heeft gestaan terwijl er nog nauwelijks groei is. En ook al zou er een defect of wat voor reden dan ook zijn, zo'n plant verkoop je toch niet? Wat een prutsers.

Misschien moet er op dit forum ook eens een lijst komen staan met prutsende webshops en bedrijven. Dan kunnen ze hun best eens doen om van de lijst af te komen en een palmvrienden logo verdienen.
Zomaar een suggestie.....
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 06 mei 2012 18:47

Ik denk dat je daarmee in problemen gaat komen Carlo, als je dat gaat doen. Neem aan dat bedrijven dat niet kunnen waarderen.

Stam ziet er inderdaad niet gezond uit :shock: iets wat je eigenlijk nooit zou willen kopen in de winkel.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 06 mei 2012 21:39

Ik denk dat je daarmee in problemen gaat komen Carlo, als je dat gaat doen. Neem aan dat bedrijven dat niet kunnen waarderen.

Allee, vandaar dat ik ook stelde dat het maar een suggestie was hé

Anderzijds moeten wij als hobbyisten ons wel afvragen of wij het als kopers wel zouden moeten waarderen als er dit soort kwaliteit planten naar ons verzonden zouden worden. Persoonlijk zou ik not ammused zijn met zo'n aankoop.

(let op, dit is maar een discussiepuntje hé)
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Moneytree op 07 mei 2012 13:54

:shock: De enigste genetische afwijking die ik zie is dat die plant groene knoppen heeft.

Die stam lijkt wel gebroken/gedraaid te zijn en met een stokje ernaast om niet om te vallen, pot met plant en al gevallen en wonder boven wonder doen de knoppen het nog :?

Hoe ze dat ooit hebben kunnen verkopen :?: :?

Greetszzz,

Moneytree
Moneytree

1 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 07 mei 2012 16:55

Itrme schreef:Ik denk dat je daarmee in problemen gaat komen Carlo, als je dat gaat doen. Neem aan dat bedrijven dat niet kunnen waarderen.

Inderdaad, dat is zeer delicaat.
Er zijn al voorvallen waarbij de eigenaars (niet hier hoor) juridisch vervolgd werden wegens laster. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Exotische bloemen en planten