Plumeria overwinteren

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Plumeria overwinteren

Berichtdoor Hitch op 19 jan 2013 16:11

Ik heb vandaag een plumeria gekregen. Welke soort weet ik niet. Potgrond is erg vochtig en staat vol in blad. Ziet er eigenlijk erg gezond uit maar wat doe ik er nu mee? Mag ik hem in de serre op 7-8°C zetten of hou ik hem beter in de living aan het schuifraam waar het 22°C is overdag en 17°C 's nachts? Heb absoluut niet het idee dat hij in winterslaap is of gaat momenteel. Moet ik hem daartoe dwingen of kan die gewoon de rest van de winter licht en warm staan?
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 19 jan 2013 17:17

Zo vochtig zou ik hem in ieder geval niet te koud wegzetten.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 19 jan 2013 17:24

Dan laat ik hem gewoon staan. Lijkt me nu ook wel wat laat om hem nog te bewegen in winterslaap te gaan.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 19 jan 2013 19:34

Ik heb diverse soorten staan onder zowat dezelfde condities. De een is totaal kaal, de ander staat vol met fris blad en een andere staat vol in knop om te gaan bloeien. Het kan dus alle kanten op.

Edit: oeps, sorry even verward met adenium. Mijn plumeria's zijn ook allen kaal. :fluiten:
Laatst bijgewerkt door Carlo op 20 jan 2013 11:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 20 jan 2013 06:22

Plumeria verliest zijn blad in de droge tijd, onze winter. Dan hou ik ze kurkdroog en aan de koele kant.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor alloo op 20 jan 2013 11:53

Ik overwintert de mijne zo licht mogelijk bij 10à12graden, en droog,heeft van verleden jaar eind obtober nog geen drup water gekregen .Zodra de temperatuur in de serre -+18 graden word begin ik langzaam water te geven.

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 20 jan 2013 12:10

Ja dat zal ik dan vanaf volgend jaar ook zo kunnen doen zodat de plant een ritme krijgt maar het is een serreplant die uit een verwarmde serre komt en zo waarschijnlijk ook wat gedwongen is om aan de groei te gaan dus het lijkt me niet bevorderlijk als ik dat proces nu plots ga omkeren door hem koud te gaan zetten om dan over een 2 tal maanden hem terug op gang te trekken.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 28 jan 2013 22:05

Je doet er zeker goed aan om hem nu te behandelen zoals een kamerplant. Zet hem zeker zo licht mogelijk en geef niet te veel water. Als de bladeren lichtjes naar beneden buigen zie je dat hij water nodig heeft.
laat je eens een foto zien ?
Succes
Lily-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 30 jan 2013 12:53

Sorry, had het wat laat gezien, hier dus een foto van mijn exemplaartje
Bijlagen
Plumeria-800.jpg
Plumeria-800.jpg (40.5 KiB) 5126 keer bekeken
Hitch

156 bedankjes

Re: Plumeria overwinterenSZSSZS

Berichtdoor huubenbenji op 02 maart 2013 01:51

Hallo ik ben nieuw op dit forum ik ben zelf gek op plumeria ik weet dat het een moeilijke plant is als je de plant veel licht geeft en dat zijn 6 uur per dag extra led licht voor planten van Philips dan heb je geen problemen geef de plant licht in de winter ook als de bladeren weg zijn en een keer per week een klein beetje lauw water en hou de plant op temperatuur van 16 graden want ik had stekken koud staan en weinig licht en dan af en toe water dan rot hij nog weg.
Ik heb een boekje besteld in Amerika voor plumerias met pay pal het boekje heet hoe to grow plumeria
Frangipane anytime anywhere by Bob walsh helaas is het boekje in het Engels geschreven .
De plant heeft heel graag een hoog fosfor gehalte in de groeitijd hij heeft ook graag cactusgrond en perliet .
Er is een site die heet www.plumeria2u.com u als het niet lukt probeer het met Google en dan heb je nog een site in Nederland die www.plumeria.punt.nl heet .
Bij de Engelse site kun je zaden en stekken bestellen met pay pal gaat heel makkelijk.
Ik hoop dat jullie met mijn informatie verder komen
Groetjes een plumeria vriend
huubenbenji

0 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische bloemen en planten