Ik weet het eigenlijk niet, ik heb de plant ook nog maar sind vorig jaar, toen gaf ie op het eind van het seizoen 1 bloem. Nu 3 achter mekaar uit dezelfde scheut, ik weet niet of dat speciaal is, volgens mij heeft bijvoorbeeld Sven zo'n enorme bossen dat hij daar nog niet meer op let. Veel stellen die bloemen ook niet echt voor, en gaan ook niet open (bij mij tenminste niet) maar zoals ze nu met zijn 2 staan heeft het toch wel wat!
Hoi De A.portadora doet wat ik verwachte n.l. nog groter blad aanmaken, het laatste blad zit ruim over de meter heen, ik had in de jaren 90'' ooit een primeur bij de A. macrorrhiza toen was het grootste blad in de veranda 110 cm heeft niet lang gestaan door het gewicht en de 3 poot vlonder lag de plant een paar dagen later om door het gewicht en was het grootste blad snel weer een legende! [geknakt] hier een foto van het laatste blad,
Groet Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Prachtig dat blad eduard! het lijkt wel gloednieuwe plastic! (maar veel mooier natuurlijk )
@TheLizard bloeien ze altijd vanaf het voorjaar? op een bekende plantenshop-website had ik ergens gelezen dat ze "konden bloeien na een warme zomer". Dat klopt dus blijkbaar niet.