Vorig jaar had ik dit probleem al, dus nog even in het kort.
- bloemknopjes verschijnen en vallen er na een korte tijd weer af. Uiterlijk van de knoppen, als ik ze naadt de plant, op de grond of bank aantref, is goed. Niet verschrompeld/verdroogd of slap. Er lijkt niets aan de hand. Alleen een merkwaardig detail:
de knop zit met een steeltje, vast aan de plant. Het punt waar de knop vast zit aan de steel, zit uiteraard de 'ader'? deze ader ziet er groenig/vochtig uit met een beetje bruin. ook het druppeltje sap, lijkt wat verkleurd ( wanneer ik op de knop druk ).
Dacht eerst dat het kwam door een watergift, want de plant is idd extreem gevoelig voor watergiften met voeding tijdens de knopzetting. ( deze vallen dan erg snel af). Maar nu heb ik al dagen geen water geteven en de aarde is erg droog. Nu zag ik dit verschijnsel bij de plant. ( zie foto ). vlekkerige bladeren. Is het een virus? Ik kan mij herinneren dat ik vorig jaar een flinke shot REGENwater gaf, met veel Ijzer en Magnesium en dat ging erg goed, maar voordat ik dit doe.... de foto...
te nat, zal de plant niet staan. te droog? iemand een idee? zou er erg mee geholpen zijn.
Heb al gekeken naar ongedierte. Geen spint oid. Ongedierte weet ik hier wel te herkennen, na jaren aan bestrijdingen

Groet,
Dave