Iemand ervaring met een Gloriosa Rotschildiana? ik heb mijne nu enkele weken en een paar dagen na aanschaf begonnen de bloemen te verwelken, is dit normaal?? Of heeft iemand tips wat ik ertegen kan doen?
De bloemen bloeien niet zo heel lang, mijn plant maakt momenteel geen nieuwe knoppen meer aan en gaat zo langzaamaan in winterrust. Ik laat de plant afsterven, zet de pot droog en vorstvrij weg en volgend jaar schud ik 'm leeg. Elke oude knol heeft 2 nieuwe knollen gemaakt (vertikaal), die plant ik vroeg in het nieuwe jaar op en wacht op nieuwe bloemenpracht. Bijgaand 2 foto's van afgelopen bloei.
En die gaat al zo vroeg in winterrust? Of ligt het meer aan't klimaat dan? Moet ik trouwens iets speciaals doen ofzo, ik denk dan aan het verwijderen van uitgebloeide bloemen ofzo...?
@Kbear; het is eind augustus de meeste planten beginnen zo langzaam aan zich klaar te maken voor de winter. De planten bloeien toch best lang, ik heb bloemen gehad vanaf eind juni en ze bloeien nog altijd. Ik haal de uitgebloeide bloemen altijd uit de planten alleen al omdat ik dat mooier vind.
@Niek; ik doe er verder niets speciaals meer aan. Geen mest meer en laat de natuur verder z'n gang gaan. Wel zorg ik ervoor dat ze straks zo droog mogelijk naar binnen gaan, tegelijk met de andere planten.
Ik kreeg net mijn gloriosa. Hij had enkele bloemen, en enkele bloemknoppen. Nu enkele dagen later beginnen de ongeopende bloemknoppen te verdrogen, ik vrees dus dat ze nooit gaan open komen. Kan iemand me helpen?
Hopelijk kan iemand je helpen met de Gloriosa . Voor zover ik weet hebben ze graag veel warmte, regelmatig een beetje mest, een hoge luchtvochtigheid, en begieten met regenwater.