Nelumbo nucifera

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Nelumbo nucifera

Berichtdoor brecht.lippens op 30 nov 2011 23:02

beste,
heeft er iemand kennis van de Nelumbo nucifera ?
ik had gedacht om er zaden van te kopen en ze in een vijvertje te zaaien in mijn serre.

hoe moet ik deze zaaien ? heb ik het eerste jaar dan al bloemen ? veel vragen dus :D


m.v.g.
brecht
brecht.lippens
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 23 nov 2011 22:39
Woonplaats: belgiƫ , West-Vlaanderen,
0 bedankjes

Re: Nelumbo nucifera

Berichtdoor lapalmeraie op 01 dec 2011 16:47

http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14433
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
832 bedankjes

Re: Nelumbo nucifera

Berichtdoor asiantjen op 01 dec 2011 18:51

Hi Brecht ,

Ik heb me in het verleden er ook aangewaagd aan een soort van Nelumbo Nucifera , het kiemen gaat reeds vrij snel ,maar het overwinteren was bij mij het grote probleem ,dood ! Zelfs binnen ,de soort die jij wil is wel een echte tropische , dus die vraagt konstant warm water ,ze deden het in mijn vijver buiten ook redelijk goed ,betrefd blad geven ,maar geen bloem .

Er is een soort die wel sterk is en dat is de amerikanse Nelumbo Lutea , die geven een gele bloem ,die kan je een beetje vergelijken met onze gele plomp die hier bij ons in het wild groeit in vijvers in bossen , die moet ook redelijk winterhard zijn aangezien de streek waar deze inheems is .

Waar je deze kan vinden of kopen weet ik niet , ik zoek er ook nog naar .
Het zijn prachtige vijverplanten ,maar de overwintering is een probleem , zeker als je ze in water laat staan , ze rotten gewoon weg
Als je de truck weet om ze de winter door te krijgen kan je ook tropische water lelies houden , heb ik ook gehad ,maar helaas niet de winter door

http://community.webshots.com/user/asiantjen100

grts
Etienne
asiantjen
 
Berichten: 409
Geregistreerd: 30 jun 2011 15:33
Woonplaats: Londerzeel /vlaams Brabant / Belgie
63 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten