bruine bladeren strelitzia

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: strelitzia

Berichtdoor kamiel2 op 10 apr 2011 09:08

ik had op einde januari ook een hulpkreet gedaan maar dan onder de plantendokter misschien kunnen jullie daar ook eens gaan kijken, alle raad toen gegeven heb ik opgevolgd kan je zien aan het verschil van de foto's, maar het is terug hetzelfde daarom nogmaals HULP!!!!!!!
kamiel2

0 bedankjes

Re: bruine bladeren strelitzia

Berichtdoor lapalmeraie op 11 apr 2011 12:26

Dat is bij deze opgelost (berichten samengevoegd) ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor amourath op 11 apr 2011 14:14

Moeilijk in te schatten: waar staat de plant nu? Hoe zagen de wortels eruti wanneer je hem verplant hebt? In welke potgrond staat hij en kan het water weg onderaan uit de pot?

Op de foto lijkt het alsof hij vlak voor een radiator staat? Er staat een schaal onder de pot, blifjt daar soms water in staan?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor kamiel2 op 16 apr 2011 13:24

Beste Amourath
Op de foto lijkt het alsof hij voor een radiator staat , maar ik had hem daar geplaatst om een degelijke foto te kunnen nemen! Normaal staat die aan de zijkant in een heel lichte kamer.
De wortels zagen er dik en wit uit, volgens mij gezonde wortels, de plant staat in potgrond, cocopeat, heb dat ergens gelezen dat dit het beste zou zijn, ook heb ik onderaan scherven van bloempotten in de pot gedaan om waterdoorsijpeling te bevorderen en de wortels niet met natte voeten te staan, ook voldoende gaten in de pot zodat het kan doorsijpelen, de schaal onder de pot daar staat nooit water in want als ze gegoten zijn en er is water dan wordt dat onmiddelijk weggegoten, die schalen staan er alleen onder als de potten binnen staan (om vlekken te vermijden) eens ik die kan buiten zetten staat er niks meer onder zodat alles rustig kan doorsijpelen!
Ik zoek en probeer maar altijd zonder resultaat, omdat het nu goed weer is zet ik de planten buiten in een hoekje zonder zon en wind, savonds neem ik ze terug binnen, en als er overdag minder dan 10° voorspeld wordt komen ze niet buiten! Ik ben echt einde raad! ben nu toch al een 12 a 15 jaar bezig met die planten en heb nog nooit een bloem gezien, deze op de foto zijn mijn beste resultaten en 5 en 6 jaar oud, met de vorige ben ik zelfs niet zo ver gekomen! Ik denk dat ik toch iets fundamenteels verkeerd doe, de meeste forumvrienden zeggen dat dit gemakkelijke en harde joekels zijn, maar dat vind ik niet! heb nog nooit met planten zoveel problemen gehad als met deze soort!
alle tips zijn welkom!
veel groetjes
Kamiel
kamiel2

0 bedankjes

Berichtdoor Grad85 op 16 apr 2011 14:57

Wat voor voeding geef je de planten ?
Zou ook nog kunnen dat ze verbranden ,lijkt het ook wel op.
Geef je ze in de winter ook voeding ?
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Berichtdoor kamiel2 op 17 apr 2011 09:06

beste Grad,
De voeding die ik geef is Phostrogen tabletten, slow release e balanced feed for heallty plants(uitgebalanceerde voeding voor gezonde planten) gekocht bij Bakker!
Ik heb de indruk dat je denkt aan wortelverbranding, je kan gelijk hebben want ik heb inderdaad deze winter gevoed 4 tabletten per pot (is beschreven potten over de 15 cm 4 tabs) mijn potten zijn 32 cm.
Zoals je ziet het word erger en erger, zou ik dan misschien de planten moeten veranderen van potgrond en de wortels goed afspoelen zodat alle mestresten verdwenen zijn??
strelitzia 17-4-11-800.jpg
strelitzia 17-4-11-800.jpg (60.31 KiB) 3597 keer bekeken
kamiel2

0 bedankjes

Berichtdoor kamiel2 op 17 jun 2011 12:26

beste vrienden!!
even melden!
zoals ik vooraf gezegd had dat ik de potgrond en alles zou vervangen, is dan ook gebeurd, wortels mooi afgespoeld en nieuwe potgrond en nu zie ik het eerste resultaat! er is terug bladvorming! je ziet het wel aan de foto! (ik denk dat het wel degelijk wortelverbranding was van de pastillen)
ik wou dit toch even vermelden, en nogmaals iedereen die meegewerkt heeft bedanken!
kamiel2

0 bedankjes

Berichtdoor kamiel2 op 17 jun 2011 12:29

hiebij dan een foto
sorry vergeten plaatsen
veel groetjes
een blije Kamiel
Bijlagen
BILD0028-800.jpg
BILD0028-800.jpg (63.32 KiB) 3569 keer bekeken
kamiel2

0 bedankjes

Berichtdoor Grad85 op 17 jun 2011 13:58

Mooi dat het zo goed is afgelopen
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?