door kamiel2 op 16 apr 2011 13:24
Beste Amourath
Op de foto lijkt het alsof hij voor een radiator staat , maar ik had hem daar geplaatst om een degelijke foto te kunnen nemen! Normaal staat die aan de zijkant in een heel lichte kamer.
De wortels zagen er dik en wit uit, volgens mij gezonde wortels, de plant staat in potgrond, cocopeat, heb dat ergens gelezen dat dit het beste zou zijn, ook heb ik onderaan scherven van bloempotten in de pot gedaan om waterdoorsijpeling te bevorderen en de wortels niet met natte voeten te staan, ook voldoende gaten in de pot zodat het kan doorsijpelen, de schaal onder de pot daar staat nooit water in want als ze gegoten zijn en er is water dan wordt dat onmiddelijk weggegoten, die schalen staan er alleen onder als de potten binnen staan (om vlekken te vermijden) eens ik die kan buiten zetten staat er niks meer onder zodat alles rustig kan doorsijpelen!
Ik zoek en probeer maar altijd zonder resultaat, omdat het nu goed weer is zet ik de planten buiten in een hoekje zonder zon en wind, savonds neem ik ze terug binnen, en als er overdag minder dan 10° voorspeld wordt komen ze niet buiten! Ik ben echt einde raad! ben nu toch al een 12 a 15 jaar bezig met die planten en heb nog nooit een bloem gezien, deze op de foto zijn mijn beste resultaten en 5 en 6 jaar oud, met de vorige ben ik zelfs niet zo ver gekomen! Ik denk dat ik toch iets fundamenteels verkeerd doe, de meeste forumvrienden zeggen dat dit gemakkelijke en harde joekels zijn, maar dat vind ik niet! heb nog nooit met planten zoveel problemen gehad als met deze soort!
alle tips zijn welkom!
veel groetjes
Kamiel