Alocasia calidora

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Alocasia calidora

Berichtdoor Frits op 01 sep 2011 22:16

Ik heb mijn Alocasia Calidora nu een week of 6, en heb intussen al 4 bladeren af moeten knippen (hangend langs de pot) en heb tot op heden nog maar 1 nieuw blad terug gekregen.....sinds vandaag hangen er weer 2 bladeren langs de pot en 1 nieuwe stengel komt er weer aan..is dit normaal?? en vocht verliezen heeft hij alleen de 1e week gedaan, daarna niet meer. ik heb inmiddels een vocht meter gekocht zodat ik hem op tijd van water kan voorzien...kortom gaat er hier iets mis??
Frits

0 bedankjes

Re: Alocasia calidora

Berichtdoor plasta op 02 sep 2011 00:08

:welkom:

Mijn ervaring: bladeren pas afknippen als het volledig is ingedroogd.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Re: Alocasia calidora

Berichtdoor lapalmeraie op 02 sep 2011 12:03

Hallo Frits

Ten eerste welkom op het forum.

Zoals ik ook per mail had gereageerd als antwoord op jouw reactie op het artikel:

Beste Frits

Wanneer de plant meer bladeren verliest dan hij nieuwe vormt gaat er inderdaad iets mis.

Mijn ervaring is dat de bladeren eerder doorhangen en verwelken wanneer hij te droog staat.
Bij voldoende water staat de plant mooier in blad en worden de bladeren zelf ook groter.

Ik giet persoonlijk tot er water in de onderschaal staat en geef ongeveer één maal per week water.
De plant staat wel binnen achter het schuifraam op het zuiden.
In de winter geef ik maar heel beperkt water.

Vriendelijke groeten
Niek - La Palmeraie
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?