dichtklappen blad trachycarpus fortunei bij vorst

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

dichtklappen blad trachycarpus fortunei bij vorst

Berichtdoor christinedejong op 02 feb 2012 19:59

Hallo,

Momenteel vriest het redelijk streng -3 tot -10. vandaag zag ik dat mijn 3 palmen (trachycarpus fortunei) het blad hadden dichtgevouwd/klapt/gekruld, dit was gister nog niet het geval (vriest inmiddels een dag of 4. In mijn woonplaats waar er nog meer van soortgelijke palmen staan zag ik dit ook. Deze stonden op een nog meer open plek dan de mijne. (De palmen die op kuip staan heb ik een beschute hoek geschoven en de vaste heb ik ingepakt zodat de speer niet de scherpe wind vangt.)
Is dit het een reactie op de vrieskou en in hoeverre kan dit kwaad.
Als iemand hier meer over weet dan hoor ik dat graag.
christinedejong

1 bedankjes

Re: dichtklappen blad trachycarpus fortunei bij vorst

Berichtdoor lapalmeraie op 02 feb 2012 23:21

Inderdaad, dit is een reactie op de kou in combinatie met de felle (en gure) wind.
De verdampt hierdoor immers water maar kan geen grondwater opnemen omdat dit bevroren is.

Het best bind je het blad op en indien mogelijk draai je er een vliesdoek of jute rond o.i.d. om verdere verdamping te voorkomen. Anders verdroogt de palm volledig.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Re: dichtklappen blad trachycarpus fortunei bij vorst

Berichtdoor christinedejong op 03 feb 2012 14:54

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik ben er direct mee aan de slag gegaan voor het ging sneeuwen.

Vr Gr Christine
christinedejong

1 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?