triestige pla... palm

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: triestige pla... palm

Berichtdoor prutser 2 op 16 dec 2012 23:12

tja een trieste aanblik dat wel,en ja een nieuw kopen is altijd een optie,maar als je het als hobby toch wil proberen,,waarom ook niet,,teminste als er in de kern wel iets van groen te zien is,en dat is op die foto nog moeilijk te zien ,maar als het wel zo is,zal je hem zeker voorzichtig wat water geven,,niet te veel in een keer,wandt hij heeft weinig te verdampen,maar om alvast de wortels op gang te helpen,,hou hem wel wat warm,en hopelijk komt het later wel weer goed,,maar heb wel geduld,,m,v,g,paul,,
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor Benneke op 28 dec 2012 17:50

Wel ik heb m vandaag gaan halen. Heb m thuis eens goed bekeken en ben er ineens aan begonnen, ik zag dat alle takken vol hongen met fijne webben, spint dus. Heb alle dode stukken verwijderd.

Er zijn nog 2 groene takken zichtbaar, dus die heb ik laten hangen. Morgen ga ik wel nieuwe potgrond halen.

Heb ook ineens m beneveld en de rest van mijn planten ook want ik hoop dat er nu geen spint is gaan lopen op de rest van mijn planten. Ik hou jullie zeker op de hoogte en bedankt voor het advies.
Benneke

5 bedankjes

Berichtdoor Benneke op 28 dec 2012 21:36

Enkele shots 8-)

Kennismaking met zn nieuwe vriendjes :lol:
Afbeelding

Een klein beetje gesnoeid :shock:
Afbeelding

Strak in t pak 8-) en nu maar afwachten...
Afbeelding
Benneke

5 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 28 dec 2012 23:00

ramon van weezep schreef:planten in huis houden is ook erg moeilijk, maar naar mijn mening moet je een phoenix roebelinii als kuipplant houden en niet als kamerplant (tenzij je een sere hebt)

Ben ik het niet mee eens. Ik vind het één van de makkelijkste planten voor binnenshuis. Gewoon op een lichte plaats zetten en goed water geven om de zoveel tijd en deze palm geeft geen problemen.

In ieder geval, deze op de (overigens slecht te beoordelen) foto ziet er idd miserabel slecht uit. Ik zou hem niet afschrijven maar het zal alleszins wel even duren voor de palm er terug wat ordentelijker gaat uitzien. Tenminste als het nog niet te laat is.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Benneke op 28 dec 2012 23:12

Ja hij ziet er inderdaad uit, heb m expres naar een richting gedraaid zodat hij terug naar de andere kant groeit. Ik heb tijd zat, en de palm ook :D
Benneke

5 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 dec 2012 03:51

Man dat ding ziet er slecht uit :shock: Het groeipunt ziet er wel nog goed uit naarmate we het kunnen zien. Ik zou hem toch wel niet zomaar bij je andere planten laten staan, hij zat vol spint zeg je, die stam zal ook wel nog vol zitten dan denk ik ?! De grond waar die in staat ziet er ook niet erg gezond uit en vrij nat ? Ik zou die dringend verpotten met nieuwe en droge potgrond. Hij heeft geen blad meer dus ook geen verdamping meer, wortels rotten gewoon weg als ze nat staan ! Verpotten, eventueel eens buiten goed afblazen met een compressor als je dat hebt en dan op een warme en zo licht mogelijk plaats zetten. Met veel geduld en opvolging moet dat nog lukken. Succes !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 29 dec 2012 12:00

Daar geloof ik niets van. Voor mij is dit einde oefening.
Kijk eens naar die doorgezakte kop. Die is helemaal slap. Ik geloof niet dat daar nog een gezond groeipunt in zit.
Het is m.i. wachten op aftakeling van de laatste twee bladeren.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 dec 2012 13:46

Niek, die kop is niet doorgezakt hoor, staat gewoon schuin door het groeien naar het licht (raam) toe. Het is inderdaad moeilijk te zien maar ik denk dat het groeipunt toch nog goed is. Misschien een betere foto Ben ?
Ook heb ik er niet veel hoop meer in maar eerder door de wortelkluit, die lijkt mij echt in slechte staat, ik verwacht niet veel (gezonde) wortels te zien als Ben deze uit de pot haalt. En laat dat nu net het belangrijkste zijn bij palmen...
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 29 dec 2012 14:46

Waterboyke schreef:Niek, die kop is niet doorgezakt hoor, staat gewoon schuin door het groeien naar het licht (raam) toe.

In die mate? Dat kan ik moeilijk geloven.
Dan was de nood aan licht wel héél hoog :lol:
Ik heb hier enkele gesneuvelde roebelenii's staan en kan je zeggen dat die stammen vrij snel helemaal doorzakken als het leven eruit is.

Herinner je mijn wegwijzer in de tuin aan die twee stammen?
Wel dat bord lag onlangs op de grond. Stammen waren volledig ingezakt.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 dec 2012 16:28

Ik geloof je best hoor Niek, een duidelijkere foto van Ben zal meer duidelijk maken ;)
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?