Phoenix-schimmel

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Phoenix-schimmel

Berichtdoor Pater-ik op 02 mei 2010 08:49

PalmHunter- Roeselare
G'tjs
Patrick
Pater-ik

23 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 02 mei 2010 08:53

Mocht ik in mijn vakantie in de buurt komen ga ik er zeker even langs..... (woon in Groningen................. :( )

bedankt
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor erna op 02 mei 2010 09:28

Als je in de buurt van Roeselare komt, zit je ook in de buurt van waar ik woon ( zo'n 20 minuutjes rijden van Palmhunter ) dus kom maar af ! Is trouwens geldig voor iedereen. :D

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 02 mei 2010 09:32

Bedankt voor de uitnodiging!!!

Hou ik in mijn achterhoofd! ben erg nieuwsgierig naar jullie tuin in het wild, zag er op de foto al goed uit!!
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 02 mei 2010 11:27

Jullie hebben inderdaad een schitterende tuin, dus ook ik zal nog wel eens ingaan op de uitnodiging.
Hij staat tenslotte ook al een hele tijd op mijn site ;)

keiem.jpg
keiem.jpg (25.95 KiB) 4422 keer bekeken

Goede service van Marc inderdaad!
Want hieraan kon hij blijkbaar ook niets doen (als dat de effectieve oorzaak is).
Ik zal ook m'n collega op de hoogte brengen.
Het is tenslotte haar eerste palm-ervaring... :oops:

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor amourath op 02 mei 2010 18:41

Pater-ik schreef:Wat daar allemaal staat is niet te geloven :o en dat op een heel beperkte oppervlakte. Spijtig dat de afgelopen 2 winters lelijk heeft huisgehouden in zijn privé collectie, ik hoop voor hem dat er nog leven in die mooie palmen zit. Toch raar dat zowat de meest winterharde soorten toch lijden ondanks de grootte die ze hebben, voor de mensen die daar nog niet zijn geweest ik spreek hier over hoogtes van 3 à 4 meter.

Enig teken van leven bij z'n grote Washingtonia? Toen ik er geweest ben was hij helemaal kaal :( De grote Phoenix Canariensis linksvoor in de tuin zag er ook slecht uit... ik hoop voor hem dat er nog leven in zit! De gigantische boomvaren (zo'n 4 meter hoog schat ik) is ook wel imposant eh, als je voor zijn tuin staat kijk je je ogen uit :shock: en met Marc kan je blijven babbelen... :lol:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Pater-ik op 02 mei 2010 19:14

Hallo,
Het is nog steeds zoals je zegt en er staat achteraan in zijn tuin zelfs een jubeae van schat ik 3,5m waar momenteel ook geen enkel blad meer aan zit, deze had de vorige winter ook al een klop van de hamer gehad eveneens als zijn Butia,sabal palmetto en minor. Teveel om op te noemen, omdat zoals je zegt eens Marc begint te vertellen dan ook blijft vertellen :lol: Hij leeft echt met zijn palmen, de schade die hij heeft loopt op tot duizenden euro's. Hij spreekt zelfs om enkel nog trachy's te verkopen en voor de rest winterharde bomen.Hij heeft het ook moeilijk met mensen die dure palmen kopen en dat die mensen na een strenge winter waarin de palm gesneuveld is nog eens lastig beginnen te doen ondanks de waarschuwing die ze hebben gekregen. Daarom heb ik dan ook het verschil betaald wat die Cordyline australis 'Purpurea' meer koste wat ik dan ook maar normaal vond. Het is niet omdat iets niet in orde is dat je er ook nog eens munt moet uitslaan, het is zo al moeilijk genoeg in het exoten wereldje.
G'tjs
Patrick
Pater-ik

23 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 03 mei 2010 09:42

Dat siert je Patrick :thai:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?