Ik heb afgelopen najaar een Phoenix Canariensis gekocht bij Europatuin.
Nu is deze de afgelopen maanden best wel bruin geworden. Ik heb het even aangezien in de hoop dat deze zich zou herstellen, maar helaas word het erger. De palm stond al buiten bij Europatuin dus het lijkt me geen acclamatiseringsprobleem Ik ben verder een leek met bomen en planten. Dus ik heb eigenlijk jullie hulp een beetje nodig.
Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan.
Ik heb de palm verpot in een wat grotere pot (29l)
De pot heb ik onderin gevuld met een dun laagje split (hebben we in de tuin liggen).
Daar bovenop wat universele potgrond (DCM vivimus) met een klein beetje meststof voor citrus & mediterrane planten ook van DCM. Daarna de palm in de pot gezet. De wortels zagen er naar mijn idee nog goed uit. Een beetje geel/creme achtig van kleur en geen rare geurtjes. En de rest van de pot gevuld met de universele potgrond met wat meststof. Daarna nog wat water toegevoegd maar dit was achteraf niet nodig want vlak daarna kwam er een flinke hoosbui.
Ik weet niet goed wat ik met de bruine blaadjes moet doen.
Moet ik die eraf halen of moet ik de hele stengel, waar de blaadjes aan zitten, eraf halen?
Als de hele stengel eraf moet, hoe dicht tot de stam moet ik het afzaggen?
Ik was al begonnen met alle kleine bruine blaadjes eraf te knippen. Maar de twijfel of dit goed is sloeg toe.
Ik heb een paar foto's toegevoegd om de situatie wat beter te schetsen.
Zoals je op de fotos kan zien, was ik al begonnen met de kleine blaadjes af te knippen.

Tips en hulp van harte welkom.
Alvast bedankt.
Groeten Robert