Hey,
na lang zoeken heb ik eindelijk een paar foto's terug gevonden van mijn 2 Trachy's die vooraan het huis staan.
Deze zijn in volle grond gezet rond 14/11/2008,dus bijna 2 jaar geleden,ik had deze kunnen kopen via advertentie van kapaza,2 stuks (laatste) met elk stam van 1 meter 10 cm voor tesamen 150 euro,ik toen vlug met de break naar Diksmuide en toen ik daar aankwam was het een heel gedoe om die 2 in de auto te krijgen,een ferme pot enzo ... om nog maar van de terugreis te spreken ,aan slakkengang terug naar Avelgem.
Eens hier de 2 palmen direct in de grond gestopt maar door meer en meer op forums te gaan lezen kwam ik op enkele berichten van "kleiklompen",ik dacht,zoveel aarde zat er nu toch niet aan die palmen,dus 2 palmen er terug uitgehaald en ja hoor was 1 en al klei,dan maar beslist om deze erf te halen met de tuinslang en jammergenoeg tot de conclusie moeten komen dat er vééél te weinig wortels aanzaten.
Nu zijn de 2 palmen eindelijk in gang geschoten,sedert 1 maand zit er groei in,dus deze hebben bijna 2 jaar stil gestaan,zullen wel wortels aangemaakt hebben denk ik.
Ook de aanplanting zo laat op het jaar was niet ideaal,maar heb et er op gewaagd daar ik anders geen plaats had om ze te stallen en buiten in pot laten was ook niet echt ideaal dus ja...
Als ze nu echt in gang zullen schieten zal ik er toch geen spijt van hebben,want begon toch al te twijfelen of ze er nog gingen doorkomen,heb ze de afgelopen 2 winters zelfs niets van bescherming gegeven.
We zien wel
Groetjes
Foto's zijn van in 2008