blauwe electr.insectenlamp tegen mineervliegjes?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

blauwe electr.insectenlamp tegen mineervliegjes?

Berichtdoor lily-anne op 20 okt 2010 13:39

Gezien het heel moeilijk is om mineervliegjes volledig uit te roeien , gebruik ik nu naast de admire aangietingen ,gele plakstroken en ook gewone anti muggen apparaatjes om in het stopcontact te steken .Die helpen ook , maar dan moet je de deuren van de plaats waar je het gebruikt , gedurende heel de nacht zeker goed dicht houden en verschillende dagen strikt na elkaar toepassen .Zo kan je de toch nog uitgekomen mineervliegjes dood krijgen .Maar het is ook onmogelijk om tegelijk alle ruimtes die in verbinding staan met elkaar te behandelen , omdat je dan ook zelf heel de tijd aan die producten bloot staat .
Nu is het me al opgevallen dat die vliegjes naar het licht komen en daar regelmatig aan sterven ( ik vind vaak dode mineervliegjes in een staande lamp ) .Ik zit er nu aan te denken om zo een blauwe lamp te kopen op electriciteit , zoals je vaak ziet in winkels met verse waren of bij beenhouwers .
Als dit zou helpen , dan kan die een tijdje dag en nacht branden en kan je ze ook regelmatig van ruimte veranderen zodat heel je serre - veranda en al de ruimtes van je huis vrij komen van vliegjes .
Als het werkt ,zou het wel een gezonde oplossing kunnen zijn .
Heeft er iemand ervaring met deze lampen als strijd tegen de mineervliegjes ?
Iemand een idee waar je zo een lamp kan kopen ?
groetjes
Lily-Anne
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: blauwe electr.insectenlamp tegen mineervliegjes?

Berichtdoor xride1 op 20 okt 2010 14:03

Lily-Anne,

Bij mijn ex-werkgever hadden we verschillende van deze lampen hangen, alle insecten die hiermee in aanraking kwamen gingen dood. Dus kan je wel veronderstellen dat dit ook met de mineervliegjes het geval zal zijn. De lamp kan je aankopen in de betere electrozaak, ook in de zomerperiode heb ik ze in de makro te koop gezien.

groetjes,
Daniëlle
xride1
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 19 mei 2010 17:36
Woonplaats: Arendonk
14 bedankjes

Re: blauwe electr.insectenlamp tegen mineervliegjes?

Berichtdoor lapalmeraie op 20 okt 2010 20:58

Heb je nog steeds vliegjes dan?
Ik heb een tijdje terug de eerste keer Admire gebruikt en had daarna geen vliegjes meer in huis.
Dit weekend heb ik omwille van vorst nog heel wat planten naar binnen gehaald en natuurlijk waren de vliegjes nu ook weer van de partij :?
Vandaag heb ik ook bij die planten Admire gebruikt (gegoten in de sproeidosering) en bij alle potten eens een keertje langsgegaan met de stofzuiger, net als bij de ramen.
Nu heb ik de indruk dat er opnieuw geen vliegjes meer zijn.

Maw; dankzij de Admire zullen er geen nieuwe vliegjes meer komen.
De huidige moet je natuurlijk wel nog doden/wegvangen. Daarna is het probleem opgelost.
Of het dus zinvol is om nog een lamp aan te schaffen...?

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14428
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: blauwe electr.insectenlamp tegen mineervliegjes?

Berichtdoor lily-anne op 21 okt 2010 07:55

Hier en daar zie ik toch nog een vliegje ( gisteren niet ) het is niet zo simpel om elk plaatsje in een bloempot grondig te behandelen omdat het zoveel potten zijn en omdat het grondoppervlak niet altijd volledig zichtbaar is (omwille vd bladeren )
de 3 weken zijn nog niet voorbij , dus het product is nog actief en na die 3 weken is het de bedoeling om de behandeling opnieuw te doen , maar ik wil absoluut niet dat er nog enkele vliegjes over blijven, die toch nog een goed plaatsje vinden om eitjes te leggen eitjes , want dan begint de miserie weer van voor af aan .
De lamp wil ik in de toekomst gaan gebruiken ,zodat ik geen of minder insecticide hoef te gebruiken
groetjes
@ Xiride1 : had je vorige werk dan iets te maken met planten ?
Lily-Anne
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: blauwe electr.insectenlamp tegen mineervliegjes?

Berichtdoor xride1 op 21 okt 2010 09:50

Nee hoor Lily-Anne, met kaas en gebak, vlees en charcuterie :lol:
xride1
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 19 mei 2010 17:36
Woonplaats: Arendonk
14 bedankjes

Re: blauwe electr.insectenlamp tegen mineervliegjes?

Berichtdoor wsnbm op 22 okt 2010 10:22

Hoe ziet zo'n vliegje eruit?
Als ik mijn maurelli die binnen staat water geeft dan zie ik ook
miniscule vliegjes rond de stam vliegen.
Zijn dat ze?

En welke Admire gebruiken jullie voor deze vliegjes eventueel?
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: blauwe electr.insectenlamp tegen mineervliegjes?

Berichtdoor Eduard op 22 okt 2010 14:30

Hoi John, als je mineervliegje intikt op google dan zie je waar ze het over hebben, en Admire is een product van Bayer! Om eventueel deze en de varenrouwmug te bestrijden, de larven in hoofdzaak.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10352
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1004 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten