Onbekende plant... heeft hulp nodig...

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Onbekende plant... heeft hulp nodig...

Berichtdoor Tuin op 13 nov 2010 09:29

Heeft iemand enig idee what voor een plant (zie plaatje) dit is? En tevens wat deze plant nodig heeft?

De plant verliest namelijk van tijd tot tijd redelijk veel blaadjes... en ik heb het gevoel dat dat komt door teveel water... maar helemaal zeker weet ik dat niet.

Bij voorbaat bedankt!

:)
Bijlagen
plant.jpg
De onbekende plant...
plant.jpg (221.3 KiB) 2577 keer bekeken
Tuin
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 nov 2010 08:56
0 bedankjes

Re: Onbekende plant... heeft hulp nodig...

Berichtdoor lapalmeraie op 13 nov 2010 17:25

Op het eerste gezicht zou ik zeggen een Pachira aquatica die ondanks zijn naam beter niet al te nat staat. Zo ben ik de mijne ook verloren. :oops:

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14428
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Onbekende plant... heeft hulp nodig...

Berichtdoor Tuin op 15 nov 2010 12:11

Je hebt gelijk (denk ik). Even gegoogled en de plaatjes lijken inderdaad op deze plant. De desbetreffende artikelen gaven ook aan dat drainage heel belangrijk is. En dat het goed is de dode blaadjes en takjes zo snel mogelijk te verwijderen...

Ik zal er alles aan doen om deze plant te laten overleven :)

Dank!
Tuin
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 nov 2010 08:56
0 bedankjes

Re: Onbekende plant... heeft hulp nodig...

Berichtdoor lily-anne op 16 nov 2010 10:24

Je zou heel de plant even uit de pot kunnen halen ( zal vermoedelijk gemakkelijk gaan met heel de kluit) en dan onderaan in de pot een laagje argex korrels kunnen leggen en dan de kluit er terug opzetten - op die manier verbeter je de drainage al heel veel .Er is nog wel wat plaats in de pot om dit te doen denk ik - desnoods mag je enkele cm wortels onderaan afzagen met een scherp mes .Op die manier heb je bovenaan toch nog wat gietrand over . Zorg er wel voor dat er nooit water in de onderschaal blijft staan, want dat is voor heel veel planten dodelijk !
succes en laat nog eens weten hoe het verder verloopt
groetjes
Lily-Anne
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Onbekende plant... heeft hulp nodig...

Berichtdoor Tuin op 05 dec 2010 15:25

Ik geef de plant(en) nu plusminus 1 keer in de twee weken water... beter te weinig dan te veel...

Heb overigens nog even een plaatje bijgevoegd.. dan kun je de laatste stand van zaken zien. Niet dat er nu echt veel verschil is... maar afijn :)
Bijlagen
tropische-plant.jpg
tropische-plant.jpg (235.51 KiB) 2421 keer bekeken
Tuin
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 nov 2010 08:56
0 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten