Andere kleur Hibiscus na snoei

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Andere kleur Hibiscus na snoei

Berichtdoor Toni op 05 okt 2011 22:03

Das een mooie en vooral grote bloem! Lees dat deze winterhard is. Super.

:off_topic: (een beetje dan)
Ik heb ook een "gewone" hibiscus in de tuin staan en die had blauwe bloemen... todat ik hem afgelopen jaar drastisch had gesnoeid.... :!:
Nu heb ik er in eens roze en zelfs kleurloze (witte) bloemen tussen zitten :?: . Heeft iemand hier een verklaring voor?

Gr Toni
Toni

16 bedankjes

Re: Hibiscus moscheutos 'Galaxy'

Berichtdoor Itrme op 05 okt 2011 22:10

Inderaad een mooie bloem :O Als ik die ooit nog eens ergens tegenkom beland hij waarschijnlijk ook in de winkelwagen.

:off_topic:
http://hiddenvalleyhibiscus.com/misc/colors.htm

Het schijnt dat ze wel vaker van kleur veranderen. Heb hier echter geen ervaring mee. Alleen een hibiscus die afgestorven was en uiteindelijk nog uitgezaaid had in 2 kleuren. In de voortuin staat de oorspronkelijke kleur blauw/paars en in de achtertuin waar de moederplant stond 2 witte met rood/rozig hart.

Er zijn overigens planten (kan even niet op de naam komen) Die reageren op zuurgraad. Zou bij de hibiscus ook aan allerlei dingen kunnen liggen.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor xride1 op 05 okt 2011 23:17

Ik heb een witte staan in de tuin met aan één tak paarse bloemen...
xride1

14 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 06 okt 2011 00:52

Schijnbaar wordt er vaak een witte tak geent op een blauwe onderstam. Zelf heb ik hier ook een witte staan en als je daar de zaden van zaait krijg je na 2 a 3 jaar een boompje met blauwe bloemen. Na enkele jaren werd het blauw bij sommige boompjes, welke inmiddels al 1,5m hoog waren, roze of zelfs wit. Hoe dat kan blijft ook mij een raadsel. Aan de zuurgraad hier in de grond is in ieder geval niets gewijzigd. Alleen de geentte boom blijft zijn witte bloemen al 20 jaar behouden.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Toni op 06 okt 2011 09:47

Hmmm dus ik ben niet de eenige met dit fenomeen...dacht dat ik iets bijzonders had :? ... hahahahahaa :D .

Vraag me idd wel af hoe zo iets mogelijk is?

Bij mij staan hij ook al jaren op de zelfde plek... en doe er nix aan, behalve snoeien? Dus hoe dat kan is me een raadsel?

GR
Toni

16 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 06 okt 2011 13:10

Zoals Carlo aangaf; doordat de plant geënt is.
In feite staat één plant (diegene die jij wou) op een andere vastgegroeid. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor xride1 op 06 okt 2011 14:01

Dan is de moederplant geënt en de zaailingen daarvan kunnen dan verschillende kleuren krijgen want de mijne is een zaailing, het zal zijn zoals Carlo schrijft, mijn witte heeft paarse bloemen gekregen vanaf 5 jaar, ik knip er nu al 2 jaar de paarse tak uit maar hij zal dan altijd terug komen. :roll:
xride1

14 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?