Hey,
Ik heb een Citrus limon, ik weet niet welke soort precies. Enkele kenmerken zijn, dat er op de plant vele doornen aanwezig zijn en de citroenen zijn lange tijd groen, pas op het laatste als ze volgroeid zijn, worden ze geel.
Ik heb de citroenplant gekocht begin september, ik heb ze dan verpot in een ruimte in de keuken, grote fout was dat er slecht afwatering was, waardoor de plant wellicht afgetakeld is door lange tijd te nat te staan.
Na een maand of 2 heb ik ze nog eens terug verpot, nu in een gewone pot, ze staat aan het venster, naast een radiator. De plant bleef bladeren verliezen, ze vielen nog 'groen' af, de bladeren verkleuren dus niet echt. Behalve van sommige, daar komen gele randen te voorschijn.
De plant is sinds een paar weken gestabiliseerd, in het begin waren zeker 15 citroenen in de groei, maar slechts 2 raken volgroeid. De plant heeft nu nog bladeren aan de uiteinden van de takken, maar niets meer in het midden.
Weten jullie raad, hoe ik de plant er snel terug bovenop help voordat deze helemaal 'kaal wordt'.
Hetzelfde proces is gebeurd met mijn Calamondin, deze heeft alles verloren, ik heb hem terug ingesnoeid. Hij staat aan het raam in de garage (20 graden). Maar ik weet dus niet of hij nog leeft of niet, hoe kan je dit controleren?
groetjes
Jamie