1500 liter kuip eindelijk geïnstalleerd

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: 1500 liter kuip eindelijk geïnstalleerd

Berichtdoor Hitch op 07 maart 2014 09:52

Smaken verschillen natuurlijk en ieder zijn zin maar je lijkt me toch de plaats te hebben, waarom heb je niet gewoon een vijver gelegd? Ik snap dat gedoe met die kuipen boven de de grond toch niet helemaal eerlijk gezegd. Zelf kan ik er niet veel mooi aan vinden maar zoals ik al eerder zei, het is allemaal maar wat je zelf mooi vind en ieder zijn eigen goesting.

P.s. Ik las hierboven ergens van iemand dat die een Cyperus gewoon in zo'n kuip overwinterde? Lijkt me erg sterk als je weet dat het loof afsterft bij t° onder de 7° en de wortel afsterft vanaf dat de t° onder de 0° komt.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor GeL op 11 maart 2014 21:50

De verlichting is nu ook geïnstalleerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr,
Michel
Laatst bijgewerkt door GeL op 11 maart 2014 23:47, in totaal 3 keer bewerkt.
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 11 maart 2014 21:54

Mooi! :D
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor GeL op 11 maart 2014 23:06

Hitch schreef:Smaken verschillen natuurlijk en ieder zijn zin maar je lijkt me toch de plaats te hebben, waarom heb je niet gewoon een vijver gelegd? Ik snap dat gedoe met die kuipen boven de de grond toch niet helemaal eerlijk gezegd. Zelf kan ik er niet veel mooi aan vinden maar zoals ik al eerder zei, het is allemaal maar wat je zelf mooi vind en ieder zijn eigen goesting.

P.s. Ik las hierboven ergens van iemand dat die een Cyperus gewoon in zo'n kuip overwinterde? Lijkt me erg sterk als je weet dat het loof afsterft bij t° onder de 7° en de wortel afsterft vanaf dat de t° onder de 0° komt.

Hi Hitch,

Jawel, de Cyperus stond de afgelopen 3 winters gewoon in een 80 liter metserskuip (boven de grond en zonder bescherming) en kwam gewoon terug, de Thalia dealbata trouwens ook. Zoals reeds geschreven vind ik een 'natuurlijke' vijver ook het mooist, een 'strakke' waterpartij heeft ook wel iets, alles hangt af van wat je er mee beoogt denk ik. Soms moet je de bluts met de buil nemen ;)

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 12 maart 2014 09:56

Zet jij je pot met de Cyperus dan helemaal onder water in de winter of hoe doe je dat dan juist? Vind het echt verbazingwekkend.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor GeL op 12 maart 2014 10:46

@ Hitch,

Stond gewoon in het water in een open kuip. Stond wel iets dieper, ik denk zo'n 15cm. De kuip was niettemin helmaal dichtgevroren.
Ik denk dat het Cyperus alternifolius is en de literatuur zegt toch dat deze -12C kan hebben, het zou ook kunnen gaan om de Cyperus textilis deze gaat tot -7C. Ken het verschil tussen beide niet goed. Ik heb deze enkele jaren terug van van Asiantjen gekregen. Ik dacht dat hij die ook gewoon in de vijver liet staan.
De "echte" Cyperus papyrus gaat er inderdaad al aan nog voor het 0C is.
Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips