bezoek

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

bezoek

Berichtdoor fordbully op 19 feb 2012 11:55

Vandaag bezoek gehad van mensen uit Noord-Italie met vragen hoe de bananen te overwinteren en in ruil heb ik nuttige tips gehad om mijn muskaat druivelaar te snoeien om grote en dikke trossen te krijgen, 1 druivelaar al gesnoeid en met weinig rotte takken na deze winter. Zelf had hij dikke trossen bananen van ruim 1 ton :o :o :o maar wist niet hoe hij deze moest overwinteren en stam per stam moest uitsteken en splitsen: nu wel want hij moest deze met de heftruck alle winters de garage in sleuren :mrgreen: :mrgreen: Zo zie je maar weer hoe meer tips en hoe meer exotenliefhebbers hoe meer we aan elkaar hebben. :thumb_up:
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Re: bezoek

Berichtdoor bommetje op 19 feb 2012 12:02

leuk, die internationale uitwisselingsprojecten!!!

En wil jij zijn tips ook delen? mijn druivelaar kaan ook wel wat tips gebruiken ;-)

(zijn baasje dan :lol: )
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor philip op 19 feb 2012 12:11

fordbully schreef:Vandaag bezoek gehad van mensen uit Noord-Italie met vragen hoe de bananen te overwinteren en in ruil heb ik nuttige tips gehad om mijn muskaat druivelaar te snoeien om grote en dikke trossen te krijgen, 1 druivelaar al gesnoeid en met weinig rotte takken na deze winter. Zelf had hij dikke trossen bananen van ruim 1 ton :o :o :o maar wist niet hoe hij deze moest overwinteren en stam per stam moest uitsteken en splitsen: nu wel want hij moest deze met de heftruck alle winters de garage in sleuren :mrgreen: :mrgreen: Zo zie je maar weer hoe meer tips en hoe meer exotenliefhebbers hoe meer we aan elkaar hebben. :thumb_up:

Trossen bananen van ruim 1ton :o ,jullie hebben toch eerst niet teveel Belgische bieren gedegusteerd :fluiten:(een tros bananen weegt ongeveer 40kg)
philip

11 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 19 feb 2012 12:23

Trossen bananen van ruim 1ton :o ,jullie hebben toch eerst niet teveel Belgische bieren gedegusteerd :fluiten:[/quote]

haha, ja ik kon het ook moeilijk geloven maar als je al met een heftruck de bananen moet verplaatsen en het zijn vooral basjoos maar hij had ook nog deze gekruist met een andere banaan maar hij wist de naam niet ervan (wss sikkimensis regio kennend). Het zijn blijkbaar trossen met heel veel grote 2m stammen musa's bijeen en met wat grond erbij kan het toch wel wat wegen, mijn Ensete weegt ook al rap 100kg dus het kan toch, maar ik ga zowiezo s langs bij hem als ik in September daar in de buurt ben dan weet ik het wel :lol: :lol: Blijkbaar moeten ze dus ook in Noord Italie de bananen uit de grond doen om grote stammen te krijgen, ik dacht altijd dat dit niet werd gedaan.

En ja de auto koffer zit vol jupiler en chocolade :mrgreen: want goed bier kennen ze daar niet...
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor philip op 19 feb 2012 12:47

IK versta dit onder een tros bananen,maar je bedoeld waarschijnlijk de complete plant :lol:
Bijlagen
ScreenHunter_01 Feb. 19 11.45.jpg
ScreenHunter_01 Feb. 19 11.45.jpg (12.66 KiB) 3099 keer bekeken
philip

11 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 19 feb 2012 13:47

Dat denk ik ook ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes