Ik ben ook op facebook.

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Ik ben ook op facebook.

Berichtdoor francois eijkhout op 03 mei 2012 07:21

Volledig mee eens, :thumb_up: Groeten Francois.
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 03 mei 2012 12:14

@Raymond: er zijn ook al leden verdwenen/minder actief juist door de enorme toename van het vele sociale gebeuren op het forum en de verminderde focus op de core-business ;)

Maar jij wordt in ieder geval geen lid begrijp ik? :lol:
Afbeelding
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 03 mei 2012 13:28

plasta schreef:Nog 1 keer dan mijn visie.
Iedereen moet zelf weten of hij sociale media gebruikt. Maar als je het wil gebruiken, ben je bewust van alle risico's en verdiep je in alle valkuilen etc.
Vanuit palmvrienden gezien, ziet de wereld er anders uit. De berichten en afbeeldingen die geplaatst worden, is 'ons' kapitaal. Echter zodra je die op facebook zet, verdwijnt het kapitaal naar een bedrijf dat niet bepaald te vertrouwen is qua privacy en staat palmvrienden met lege handen. Sterker, eventuele reclameinkomsten verdwijnen naar facebook en niet naar sponsors op deze website.
De hema-vergelijking gaat niet op, want in ons geval gaat facebook met het kapitaal/data lopen en niet palmvrienden. De hema-klanten moeten nog altijd naar de hema voor hun taart en wordt facebook als reclamemedium gebruikt voor een Hemaprodukt. Bij ons verdwijnt het produkt.
Daarnaast raakt data verspreid over verschillende locatie's/programma's, waardoor de archiefwaarde ook sterk achteruit gaat.
Daarnaast is in mijn beleving het sociale aspect een heel sterk punt van palmvrienden, maar door facebook zou dan juist dat gedeelte op den duur verdwijnen richting facebook. Zeker weten dat het forum dan flink achteruit gaat.
Dus omwille van het voortbestaan en continuiteit van palmvrienden die we alle samen vormen, lijkt het mij verstandig om dan ook bij elkaar te blijven op 1 plek, palmvriendennet!

Raymond

De Hema vergelijking was dan ook niet bedoeld om te confronteren met het forum, maar meer in zijn algemeenheid dat Social Media niet per direct een slecht medium is, maar dat er ook voordelen uit te behalen zijn.

Overigens gebruikt Hardy Tropicals eveneens een facebookgroep die behoorlijk actief is. Tot op heden is dit niet slecht geweest voor het forum, aangezien dit nog altijd zo actief is als voordat er een Facebookgroep was. Uiteraard komt dat ook doordat een groot gedeelte van het forum bijvoorbeeld niet actief is op Facebook.

Ik begrijp echter volkomen je standpunten hoor, en je bent echt niet de enigste die een dergelijke mening heeft over Social Media.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 03 mei 2012 18:41

Ik gebruik Facebook sinds 2007. Ik ben zelfs gaan Hyven, en heb mij daar toen ook aangemeld. Twee jaar geleden heb ik dat account gesloten, want: alleen Nederlands. Nu gaat het mij er niet om om zoveel mogelijk vrienden te vergaren, want vrienden, het is een cliché, zijn er op één hand te tellen. Het ging mij meer om het internationale aspect, daar ik ook met honden bezig ben (fok en af en toe expo) en mijn vrouw is met miniatuurpaardjes aan de weg aan het timmeren. Via Facebook heb ik kennis opgedaan van mensen van de USA tot Finland en van Portugal tot Rusland, en wat daar nog tussen ligt. En echt, de meeste mensen heb ik nog nooit in real-life ontmoet. Maar moet dat om kennis te vergaren en te delen? Ik vind deze manier van kennis delen en vergaren juist handig. Als ik terugkijk naar bijvoorbeeld het jaar 1996, en ik wilde informatie over het ras wat ik fok, of in contact komen met buitenlandse fokkers, dan was ik aangewezen op bv. Amerikaanse tijdschriften die toevallig mee werden genomen door kennissen, die daar dan toevallig op vakantie waren. Internet was er amper.
Op het privacy-vlak kan ik kort zijn: er zijn diverse knoppen en buttons om irritante verzoekjes en dergelijke uit te zetten. Foto's kan je voor jezelf houden, of delen met een groep waarvan jij aangeeft dat zij het mogen zien.
Twitteren en dat soort dingen doe ik niet.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips