plasta schreef:Nog 1 keer dan mijn visie.
Iedereen moet zelf weten of hij sociale media gebruikt. Maar als je het wil gebruiken, ben je bewust van alle risico's en verdiep je in alle valkuilen etc.
Vanuit palmvrienden gezien, ziet de wereld er anders uit. De berichten en afbeeldingen die geplaatst worden, is 'ons' kapitaal. Echter zodra je die op facebook zet, verdwijnt het kapitaal naar een bedrijf dat niet bepaald te vertrouwen is qua privacy en staat palmvrienden met lege handen. Sterker, eventuele reclameinkomsten verdwijnen naar facebook en niet naar sponsors op deze website.
De hema-vergelijking gaat niet op, want in ons geval gaat facebook met het kapitaal/data lopen en niet palmvrienden. De hema-klanten moeten nog altijd naar de hema voor hun taart en wordt facebook als reclamemedium gebruikt voor een Hemaprodukt. Bij ons verdwijnt het produkt.
Daarnaast raakt data verspreid over verschillende locatie's/programma's, waardoor de archiefwaarde ook sterk achteruit gaat.
Daarnaast is in mijn beleving het sociale aspect een heel sterk punt van palmvrienden, maar door facebook zou dan juist dat gedeelte op den duur verdwijnen richting facebook. Zeker weten dat het forum dan flink achteruit gaat.
Dus omwille van het voortbestaan en continuiteit van palmvrienden die we alle samen vormen, lijkt het mij verstandig om dan ook bij elkaar te blijven op 1 plek, palmvriendennet!
Raymond
De Hema vergelijking was dan ook niet bedoeld om te confronteren met het forum, maar meer in zijn algemeenheid dat Social Media niet per direct een slecht medium is, maar dat er ook voordelen uit te behalen zijn.
Overigens gebruikt Hardy Tropicals eveneens een facebookgroep die behoorlijk actief is. Tot op heden is dit niet slecht geweest voor het forum, aangezien dit nog altijd zo actief is als voordat er een Facebookgroep was. Uiteraard komt dat ook doordat een groot gedeelte van het forum bijvoorbeeld niet actief is op Facebook.
Ik begrijp echter volkomen je standpunten hoor, en je bent echt niet de enigste die een dergelijke mening heeft over Social Media.