Katten wat er tegen gedaan

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Katten wat er tegen gedaan

Berichtdoor Pater-ik op 23 mei 2010 13:36

Hallo
Zoals de titel al vermeld wat gedaan tegen katten? Afgelopen week zijn bijna alle groetenplantjes o.a. pepers, tomaten in de volle grond gezet, nu komen die dieren toch wel in de tuin het plantsoen stuk maken met gevolg dat er soorten bij zijn waar we geen enkel plantje meer van over hebben andere hebben dan z'n schade opgelopen waar we ons de vraag stellen of ze het nog zullen redden of niet. VRESELIJK. Als tuinliefhebbers spreekt het voor zich dat we de katten op de meest vriendelijke manier uit het plantsoen willen houden, iemand sugesties? Wel iets wat direct resutaat geeft!!!
Dit is de voorlopige schade dus niet meer te vinden
Surinaams rood, big Jim, explosive ember, purple prince,cayenne peper, boomtomaat(gekocht van KevinC) en nog het enige plantje van bosbessen :mrgreen: :x
Misschien kan ik morgen op de beurs plantjes vinden die die het leed kunnen verzachten:roll:Vanaf nu haat ik katten, de jacht(verjaging) is open :evil:
Pater-ik

23 bedankjes

Re: Katten wat er tegen gedaan

Berichtdoor Tropical Bart op 23 mei 2010 13:40

http://www.contech-inc.com/products/catstop/ ;)
Er bestaan ook zo'n apparaatjes bij ons . Mijn buren hebben dat
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Tropical Bart

7 bedankjes

Berichtdoor Pater-ik op 23 mei 2010 13:44

Hey Bart
Is dit hondsviendekijk want er loopt hier nog een viervoeter rond die niets stuk doet ;)
g'tjs
Patrick
Pater-ik

23 bedankjes

Berichtdoor Tropical Bart op 23 mei 2010 13:55

Lees dit ook even , daar staat de werking in beschreven 8-)

http://www.duivenproducten.nl/index.htm ... et=d1.html
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Tropical Bart

7 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 23 mei 2010 17:54

Er zijn ook planten die van nature een geur afstaan waar katten niet van houden. ;)
Zo hebben katten een hekel aan citrus-luchten maar ook onderstaande planten schijnt:

•Ruta graveolens (wijnruit)
•Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek/tuingeranium)
•Dictamnus (vuurwerkplant)
•Aloysia triphylla (citroenverbena)
•(Tagetes) Afrikaantjes
•Boerenwormkruid
•Struiken met doorns en stekels (meidoorn vuurdoorn, klimroos)

(bron: tuin-wiki.nl)

Succes!

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor amourath op 23 mei 2010 18:03

Dat catstop-ding werkt NIET, toch niet bij mijn 2 katten... ik had er een gekocht en in de garage gehangen, in de hoop ze zo van het dak van m'n auto weg te houden (want niets is leuker dan net daar te gaan slapen, en dan kleeft dat vol kattenhaar...) maar dat werkt dus niet: ze worden gedetecteerd, kijken even raar van het geluid en gaan gewoon liggen. Zodra de beweging stopt, stopt het geluid ook dus weinig effectief :?
Moest er nu zoiets bestaan dat, in plaats van geluid, gewoon water spuit... de meeste katten vinden dat ook niet zo leuk :)

Pater-ik: nu is het misschien te laat, maar is antwi-worteldoek bvb geen oplossing? Je maakt gaten waar je plantjes staan, en de rest van de grond is bedekt. Uiteindelijk is dat volgens mij toch het enige wat katten doen in de tuin, putjes graven... als dat niet meer lukt zoeken ze gewoon een ander plaatsje?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Pater-ik op 23 mei 2010 19:31

Hallo
Bedankt voor de suggesties; ik ga voor de natuurlijke versie gaan want die catstop is een dure investering en als ze dan nog niet werkt een nutteloze. Worteldoek zou een deel van het probleem oplossen maar die krengen springen over de omheining en landen dan midden in het plantsoen :evil: hierdoor zijn de plantjes niet weg maar wel gehavend en dan weet je nog niet of ze het halen. Morgen op de beurs in Haps eens uitkijken naar katwerende planten :thai: anders wordt het dinsdag bij plantencentrum in Ninove-Meerbeke
G'tjs
Patrick
Pater-ik

23 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 23 mei 2010 21:52

Cacaodoppen hebben ze ook een hekel aan,dat voelt raar onder hun pootjes.

groeten,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 23 mei 2010 22:42

Ik weet perfect hoe jij je voelt.

Toen ik vandaag thuis kwam van een BBQ zag ik dat mijn Newfoundlander hond net op de plaats was gaan graven waar ik 2 dagen geleden een Musa Itinerans en een Musa Velutina had gezet.
Resultaat: de Musa Itinerans was tot tegen de grond geknakt, deze heb ik kunnen afsnijden. De rest lijkt te herstellen.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor amourath op 23 mei 2010 23:31

Pater-ik schreef:Hallo
Bedankt voor de suggesties; ik ga voor de natuurlijke versie gaan want die catstop is een dure investering en als ze dan nog niet werkt een nutteloze. Worteldoek zou een deel van het probleem oplossen maar die krengen springen over de omheining en landen dan midden in het plantsoen :evil: hierdoor zijn de plantjes niet weg maar wel gehavend en dan weet je nog niet of ze het halen. Morgen op de beurs in Haps eens uitkijken naar katwerende planten :thai: anders wordt het dinsdag bij plantencentrum in Ninove-Meerbeke
G'tjs
Patrick

Hmm, ik weet niet hoe groot de oppervlakte is die bescherming nodig heeft, maar eventueel een stuk kippengaas erover monteren tot de plantjes sterker zijn? Ze zullen dan wel een andere plaats zoeken om over de omheining te geraken en de plantjes krijden evenveel licht en water als ervoor?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips