Voor degenen onder ons die BBC 2 kunnen ontvangen (de meesten denk ik toch),woensdagavond start deze zender met een driedelige serie over Madagascar. Een van de meest bijzondere eilanden in de wereld zowel op planten- als dierengebied volstrekt uniek! Ondanks dat je gerust van een ecologische ramp kunt spreken die al tientallen jaren voortduurt,is de flora en fauna nog steeds zeer de moeite waard en worden af en toe zelfs nog onbekende soorten ontdekt! Het programma begint om 21:00 u !
Deel 2 en 3 worden de komende twee weken uitgezonden,zelfde dag en zelfde tijd. Ik kijk bijna niets anders dan BBC (heerlijk,geen reclames ),mocht er wat in de programmering veranderen,dan laat ik het wel op het forum weten.Het stuk dat je gemist hebt,kun je misschien zondag nog zien in de herhaling. Van begin tot eind de moeite waard!
Je zal zeker niet teleurgesteld worden,Niek. Het maken van natuurdocumentaires kun je wel overlaten aan David Attenborough en de BBC Natural History Unit. Alhoewel Sir David met zijn 84 jaar niet meer zo veel zelf "in het veld" te vinden is natuurlijk...
Ah, is het van hem? Ik heb ook zo genoten van zijn "The Life of Mammals" en "Planet Earth". Niets van Amerikaanse drukdoenerij, gewoon beschaafde Britse documentatie met prachtige beelden van de flora en fauna. Ik krijg meteen al zin om te kijken.
Als geheugensteuntje (zeker voor degenen die deel 1 al hebben gezien) : vanavond deel 2 van de natuurdocumentaire over Madagascar. Ditmaal over de (regen)wouden van de oostkust. Ongetwijfeld weer bijzondere en soms bizarre landschappen,dieren en planten. Begint om 21:00 uur. Ook deze aflevering wordt weer herhaald op zondag (anders dan vorige week om 19:00 uur.