heb der ruim 10 jaar mee gekweekt, fokten als ratten.
had als streven om met surinaamse roodstaarten te kweken, zag hier een uitdaging in. nu had ik een wildvang dame binnen 1 jaar al dragend zonder er iets bijzonders voor te doen. heb nu bewust de dieren gescheiden en wil er niet meer mee kweken. ze zitten me niet in de weg maar eerlijk gezegd is van de boa's al een paar jaar de lol een beetje af.
heb veel reptielen gehad, naast boa's geen retic maar een tijgerpython dame van goed 4 meter en over de 50 kilo. een hele zwerm steppenvaraantjes en later een zwartkeel varaan wat mn alles was. skinken gehad zowel berberskinken, apothekersskinken, slakkenskinken en blauwtong. groene leguaantjes gehad, zwarte leguaan gehad, zelfs nog voor zeer korte periode een gouden columbiaanse teju.
nu broed ik al langer op wat nu.
ik wil sowieso iets koudbloedigs in huis, dat is mede de reden dat de boa's er nog zijn. los van de recessie en de schrikbarende dumpprijzen die je er voor terug krijgt, laat staan een serieuze liefhebber los van de prijs. nu zag ik op mp abronia's voorbij komen, nog nooit van gehoord maar ook zéer exclusief. nu hing daar ook een zeer exclusief prijskaartje aan bleek later en toen was de lol er even vanaf. voorkeur gaat uit naar grote dieren maar daar nu de ruimte niet voor, moet dan schikken en wil richting iets appart. nu loop ik al 20 jaar in het reptielenwereldje mee en dan vind je niet snel iets apparts...
vind varanen geweldig maar daar helaas nu de ruimte dus niet meer voor. de kleintjes zijn voor mij stukken minder, een prasinus wel geinig maar niet voor zoveel geld.
zo dus al lang aan het brainstormen en zoeken en dat is moeilijk. tevens een zwak voor schildpadden maar zou dan voor de sulcata gaan, weer zo'n ruimte probleem in de toekomst hehe. nu kwam ik een solomonskink tegen en dacht heej das leuk. herbivoor, levendbarend, grootste skink etc. zijn inderdaad duur maar naar verhouding tot iets anders apparts valt dat eigenlijk nog wel mee, zeker aangezien die skinken best wel unieker zijn dana menig ander "exclussief" dier, in mijn ogen dan. ben der nog niet helemaal uit, kan hier maanden over nadenken, maar vind ze gewoon leuk zodoende

plaatjes van mijn dieren moet ik even zoeken naar een mooie, recent zowiezo niks aangezien de echte passie er al wat langer vanaf is helaas.