Boa constrictors kweken

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Boa constrictors kweken

Berichtdoor Ivan op 08 jan 2012 19:05

ik heb zelf al járen Boa constrictors maar neig naar Corucia zebrata, iemand ervaring mee?
Ivan

65 bedankjes

Boa constrictors kweken

Berichtdoor Ivan op 08 jan 2012 23:47

dat wist ik ook, heb me aanzienlijk ingelezen. nakweek is wel verkrijgbaar en prijzen gaan altijd bij mooie dingen omhoog ;)
Ivan

65 bedankjes

Re: Boa constrictors kweken

Berichtdoor turtleboy op 09 jan 2012 14:45

Hey Ivan kweek je ook met je boa's ?heb vroeger zelf een python reticulatis gehad heel agressief beestje was dat niets mee aan te vangen als ik er de ruimte voor had begon ik zo weer opnieuw maar dan ook met boa's prachtige dieren.
Plaats eens wat foto's van je boa's.

grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor Ivan op 09 jan 2012 19:21

heb der ruim 10 jaar mee gekweekt, fokten als ratten.

had als streven om met surinaamse roodstaarten te kweken, zag hier een uitdaging in. nu had ik een wildvang dame binnen 1 jaar al dragend zonder er iets bijzonders voor te doen. heb nu bewust de dieren gescheiden en wil er niet meer mee kweken. ze zitten me niet in de weg maar eerlijk gezegd is van de boa's al een paar jaar de lol een beetje af.

heb veel reptielen gehad, naast boa's geen retic maar een tijgerpython dame van goed 4 meter en over de 50 kilo. een hele zwerm steppenvaraantjes en later een zwartkeel varaan wat mn alles was. skinken gehad zowel berberskinken, apothekersskinken, slakkenskinken en blauwtong. groene leguaantjes gehad, zwarte leguaan gehad, zelfs nog voor zeer korte periode een gouden columbiaanse teju.

nu broed ik al langer op wat nu.

ik wil sowieso iets koudbloedigs in huis, dat is mede de reden dat de boa's er nog zijn. los van de recessie en de schrikbarende dumpprijzen die je er voor terug krijgt, laat staan een serieuze liefhebber los van de prijs. nu zag ik op mp abronia's voorbij komen, nog nooit van gehoord maar ook zéer exclusief. nu hing daar ook een zeer exclusief prijskaartje aan bleek later en toen was de lol er even vanaf. voorkeur gaat uit naar grote dieren maar daar nu de ruimte niet voor, moet dan schikken en wil richting iets appart. nu loop ik al 20 jaar in het reptielenwereldje mee en dan vind je niet snel iets apparts...

vind varanen geweldig maar daar helaas nu de ruimte dus niet meer voor. de kleintjes zijn voor mij stukken minder, een prasinus wel geinig maar niet voor zoveel geld.

zo dus al lang aan het brainstormen en zoeken en dat is moeilijk. tevens een zwak voor schildpadden maar zou dan voor de sulcata gaan, weer zo'n ruimte probleem in de toekomst hehe. nu kwam ik een solomonskink tegen en dacht heej das leuk. herbivoor, levendbarend, grootste skink etc. zijn inderdaad duur maar naar verhouding tot iets anders apparts valt dat eigenlijk nog wel mee, zeker aangezien die skinken best wel unieker zijn dana menig ander "exclussief" dier, in mijn ogen dan. ben der nog niet helemaal uit, kan hier maanden over nadenken, maar vind ze gewoon leuk zodoende :)

plaatjes van mijn dieren moet ik even zoeken naar een mooie, recent zowiezo niks aangezien de echte passie er al wat langer vanaf is helaas.
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 09 jan 2012 19:27

wat willekeurige dieren en nakweek
Bijlagen
imperator honduras.jpg
imperator honduras.jpg (226.75 KiB) 4110 keer bekeken
columbiaan.jpg
columbiaan.jpg (117.42 KiB) 4110 keer bekeken
suris.jpg
suris.jpg (213.65 KiB) 4110 keer bekeken
nk columbiaans.jpg
nk columbiaans.jpg (198.83 KiB) 4110 keer bekeken
nk suri.jpg
nk suri.jpg (99.15 KiB) 4110 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 09 jan 2012 19:42

Mooie dieren,heb zelf ook al het nodige aan reptielen gehad maar schildpadden is altijd al mijn grote passie geweest en daar hou ik het nu ook bij naast mijn gifkikkers{één bak} en een vogelspin die ik van een collega heb gekregen.
Sulcata's zijn mooi maar veel te groot houd het nu bij stigmochelys pardalis die worden al groot genoeg.

grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor veronique op 09 jan 2012 19:50

Prachtige dieren! :D
Heb zelf een tijgerpython albino van 4 meter gehad,2 koningpythons en wat korenslangen.
veronique

62 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 09 jan 2012 20:12

veronique schreef:Prachtige dieren! :D
Heb zelf een tijgerpython albino van 4 meter gehad,2 koningpythons en wat korenslangen.

mijn kameraad had ook zo'n grote albino

ik een wildkleurtje omdat ik die mooier vond
Bijlagen
albino.jpg
albino.jpg (28.62 KiB) 4094 keer bekeken
t39.jpg
t39.jpg (60.2 KiB) 4094 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 09 jan 2012 20:15

en mn dino, wat een geweldig beest was dat!
Bijlagen
dino.jpg
dino.jpg (37.72 KiB) 4094 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 09 jan 2012 20:16

en nog wat boa nakweek van lang geleden :D
Bijlagen
nakweek.jpg
nakweek.jpg (44.99 KiB) 4094 keer bekeken
Ivan

65 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips