door palmguy op 21 apr 2012 22:01
Hallo,
Gezien de barre vrieskou en het daarbij horend exotenverlies staat mijn enthousiasme momenteel op een laag pitje, mijn vrouw zei me dat die palmen met speerrot absoluut geen zicht waren en dat ze echt schone planten in de tuin wil.
Zodus naar jaarlijkse gewoonte toch maar een bezoek bij Marc, dit jaar voor een grotere fortunei met dikke stam, en misschien een Musa sikkimensis, en dan nog een Musa Basjoo voor een vriendin van mijn vrouw, en dan nog misschien nog een kleine koudebestendige yucca, en misschien ...
dit jaar is het toch beperkt gebleven, maar een bezoek bij Marc is ware uitstap voor de exotenliefhebber. Ik vroeg "Marc hebt ge geen kleine Yucca Elata ? "Natuurlijk heb ik dat", ... en dan gaat ie op zoek in zijn serre, je gaat achter hem aan en stuikt zijn vijver in ( echt waar ) een Elata heeft ie niet gevonden maar wel een Yucca brevifolia ssp.jaegeriana , Yucca faxoniana, Yucca baccata ssp.vespertina en dit kreeg ik allemaal gratis, en omdat hij aan een opkuis bezig is deed hij me ook nog een kleine Trithrinax Campestris en een Yucca filamentosa ' Bright edge ' cadeau, zomaar allemaal voor niets.
Natuurlijk heb ik naast de fortunei met 1m stam ook enkele andere planten bij hem gekocht.
Ik vind Marc een bijzonder beminnelijk en eerlijk man, met bijzonder veel exoten ervaring, van zodra hij merkt dat je van exoten houdt wordt is een bezoek bij steeds de moeite waard.
Vriendelijke groeten
Guy