Terug naar buiten

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Terug naar buiten

Berichtdoor Davy op 08 feb 2010 22:08

Christophe schreef:
Hebben jullie al verhuisplannen?

Het begint wel al te kriebelen bij me. Gisteren de serre half-leeg gehaald om alle plantjes water te kunnen geven en ik had veel zin om de planten buiten te laten staan. Jammer genoeg is het nog net iets te vroeg, maar dat maakt dé juiste dag nog zo leuk ;)

Bij mij begon het te kriebelen van woede vandaag! Nu wordt er WEER vorst verwacht bij ons en niet van de minste -6 voor Oost-Vlaanderen en het is weeral voor een lange periode! Wat is dat toch met die rotwinter!!!
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 08 feb 2010 22:11

Vandaag doe ik alles toch terug maar naar binnen met de voorspelde temperaturen van -7 met ijsdagen.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor dest_planten op 22 feb 2010 13:55

Hoi,

Ik ga deze week beginnen met sommige palmen en boomvarens terug buiten te zetten. De vorst is voorlopig toch uit het land.

Groeten,

Stefan
dest_planten

50 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 22 feb 2010 14:07

dest_planten schreef:Hoi,

Ik ga deze week beginnen met sommige palmen en boomvarens terug buiten te zetten. De vorst is voorlopig toch uit het land.

Groeten,

Stefan

Ik ga hier ook mee beginnen. De bananen blijven nog even in de serre, maar de rest gaat min of meer naar buiten.

Toch even een vraagje hierover. Ik heb een grote Trachycarpus fortunei in de garage gezet om te overwinteren. Maar hij stond in de garage vrij donker. Door zijn hoogte hingen de bladeren letterlijk tot tegen het plafond. Is het aangeraden om hem terug even te laten wennen aan de zon? De bladeren hebben immers enkele maanden weinig zonlicht gehad.

Weet iemand of dit nodig is?

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 22 feb 2010 14:15

Zoveel zon hebben we nu nog niet, dus volgens mij is dat niet nodig hoor. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor dest_planten op 22 feb 2010 16:43

Hoi,

Zou de regen geen goed doen aan de boomvarens ? Die van mij hebben af en toe wat aan de droge kant te staan waardoor sommige bladeren zijn verdroogd.
Mijn bananen en andere vorstgevoelige planten blijven nog binnen maar de palmen en boomvarens gaan deze week naar buiten maar dichtbij hun overwinteringsplaats zodat ik ze bij vorst nog snel naar binnen kan halen.

Groeten,

Stefan
dest_planten

50 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 22 feb 2010 19:06

Mijn handen jeuken ook maar ondanks dat blijven al mijn planten fijn in de stalling,zeker met boomvarens heb ik negatieve ervaringen,dat gebeurt mij geen tweede keer.wacht gewoon nog een paar weekjes af.Het enige wat ik doe als de temperaturen stijgen is de kast open zetten zodat het goed kan luchten.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 22 feb 2010 19:31

Ik heb de Howea buiten in de regen gezet :o
Die had nl wolluis vermoed ik, hopelijk werkt deze frisse douche samen met de insecticide.
De temperaturen blijven toch ver boven 0°C.

Ik zijn de fortunei, de humilis en de canariensis uit de onverwarmde serre naar buiten gegaan.
Binnen is er onvoldoende ventilatie waardoor ze er zeker niet op vooruit gaan. Vooral de canariensis ging er slecht uitzien. Nu staan ze, op de fortunei na, wel onder de dakrand en tegen de zuidmuur. Een goede plek dus.

Natuurlijk blijf ik wel het weerbericht heel goed volgen. Zodra ze vorst voorspellen gaan ze weer naar de serre zodat ze enkele dagen hebben om wat op te drogen.

M'n dicksonia die er zo slecht aan toe was is ook weer lekker in de regen gezet. Die stond in een donkere garage tijdens de vorst. Goede nieuws is wel dat er minstens één nieuwe rol klaar zit :)
Dus er is toch nog hoop...

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor rabbit op 22 feb 2010 21:44

Vandaag de D.Antartica buiten gezet ,ik had hem half December naar binnen gehaald omdat hij toen toch al wat vorstschade aan de bladeren had.
Tevens heb ik de T.Wagnerianus en de Y.Rostrata die ik afgelopen Oktober gekocht heb naar buiten gezet.

Gr,

Bert
Roept de koekoek in mei,dan is april voorbij.
rabbit

6 bedankjes

Berichtdoor dest_planten op 01 maart 2010 14:20

Hoi,

ik ga vandaag de jonge palmpjes terug naar binnenhalen. De grotere mogen buiten blijven staan. Ook ga in mijn jonge boomvarens maar terug gaan binnenhalen.

Groeten,

Stefan
dest_planten

50 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips