Help mijn partner heeft een hobby

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Help mijn partner heeft een hobby

Berichtdoor amourath op 24 feb 2011 13:01

lapalmeraie schreef:Kun je via MSN met elkaar communiceren :lol:

Of facebook - dat doen we hoor, als er één beneden en de andere boven zit... :oops: :mrgreen:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 24 feb 2011 13:20

En dan ook nog naar hetzelfde aan het kijken waarschijnlijk.... idd shame! :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 24 feb 2011 13:24

Lang leve de moderne communicatie ! :?
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 24 feb 2011 13:44

Hoi Laats kreeg ik een bericht via mail van een forum vriend met het verzoek dit te openen, het was een indirecte link naar facebook, en ik sukkel maakte ook nog een account aan om dat ik nieuwsgierig was naar zijn foto's voor ik het wist was hij weg daar en stond ik op een date site met het verzoek snel een foto te plaatsen, en kwamen de eerste verzoeken via facebook ook al binnen omdat mensen wilde communiceren, ik had al een paar biertjes op! Werd nerveus, en heeft het 1/2 uur geduurd om dit ongedaan te maken, daar begin ik niet aan en gelukkig met een rustig gevoel naar bedje toe :roll:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 24 feb 2011 13:47

:lol: :lol: :lol:
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 24 feb 2011 14:01

Tja....ouders, Wat moet je er mee??? :)
Mijn ouders snappen niet zo wat ik er leuk aan vind en dat ik er elke dag mee bezig kan zijn.
Een plant is een plant, of die nou donker of licht staat het maakt mij ouders weinig uit.
Denk dat bij heel veel nederlanders/belgen zo is. Mijn vader is bang dat door mijn zaailingen straks een enorme palmboom of bananenplant in de tuin hebben staan. Mijn moeder vind het wel leuk en grappig maar vind niet zo nodig om een colectie te hebben ''Waarom is 1 plant niet genoeg?'' Iedereen denkt dat alle palmbomen kokosnoten krijgen. Ook wel grappig trouwens! :)

Je merkt wel dat je colectie enorm groeit als je begon met 1 zaailing. En onderhand je een aardige verzameling hebt opgebouwd. Daarnaast heb ik nog een verzameling aan reptielen, vogelspinnen, duizendpoten en aquariums staan.

Je moet wat te doen hebben he! :mrgreen:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor amourath op 24 feb 2011 14:04

lapalmeraie schreef:En dan ook nog naar hetzelfde aan het kijken waarschijnlijk.... idd shame! :lol:

Neen, we kijken geen TV op ons scherm eh... scherm = werken.
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor amourath op 24 feb 2011 14:05

s.janssen schreef:Je merkt wel dat je colectie enorm groeit als je begon met 1 zaailing. En onderhand je een aardige verzameling hebt opgebouwd. Daarnaast heb ik nog een verzameling aan reptielen, vogelspinnen, duizendpoten en aquariums staan.

Die insecten zou ik persoonlijk een pak erger vinden dan wat planten... zeker vogelspinnen, brrr :shock:
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 24 feb 2011 14:08

Mijn vrouw vind dat ik toch overdrijf met steeds op die palmenforums te zitten,maar ja wat doet een mens op zulke winterdagen die bovendien invalide is en slecht te been is zoals ik;ik doe gewoon wat ik leuk vind dus van het ene weerforum naar het palmenforum en daarna eens naar een engelstalig exotenforum(kwestie van mijn engels bij te houden :roll: ),ondertussen blijft een mens bijleren over palmen en geeft men kennis door aan anderen.Als ik dan uit mijn zetel sukkel ga( :? ) ik de tuin op het gemak eens in om te genieten van mij palmen en te kijken of de afdakjes in orde zijn.Ondertussen kijk ik ook eens rond of er geen vogels passeren (een andere hobby van mij) ,dan weer naar binnen om de eventuele waarnemingen(in de zomer ook vlinders ,libellen,e;a) op het forum van natuurwaarnemingen te plaatsen)Of ik mijn leventje saai vind?Helemaal niet ik ben optimist en geniet ten volle van mijn hobbys.Mijn vrouw zou dit niet zien zitten,die heeft geen hobbys en vliegt van links naar rechts.Ik heb wel beweging want af en toe moeten potten naar binnen en buiten en in de zomer niet te vergeten op het gemak de potten en waterliefhebbers water geven en regelmatig een toertje met de zitmaaier en ondertussen 100 procent genieten van de tuin en natuur.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 24 feb 2011 14:26

s.janssen schreef:Mijn ouders snappen niet zo wat ik er leuk aan vind en dat ik er elke dag mee bezig kan zijn.

:lol: Dat ken ik hoor,al is dat wel weer wat jaartjes geleden. Bij mij waren het toen planten en tropische vogels. Had destijds een koppeltje zaadetende vogeltjes (Gould's amadines) en had een kamervoliere gemaakt om nog wat andere soorten te kunnen huisvesten. Ik enkele vogelhandelaren bezocht om het een en ander aan te schaffen. Ik denk niet dat ik de gezichtsuitdrukking van mijn ouders hoef te beschrijven toen ik mijn nieuwe aanwinst liet zien: een Java beo :shock:
Een week later gevolgd door een tweede.....Mijn voorliefde voor vruchten- en insektenetende vogels was geboren en werd gestaag uitgebreid. Binnen de kortste keren had ik twee kamers in huis (de logeerkamer werd mijn slaapkamer). Als ik er aan terug denk verwonder ik mij nog steeds over het feit dat mijn ouders dit allemaal maar goed vonden... :mrgreen:
orinoco

78 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips