Europalms geeft geen gehoor

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Europalms geeft geen gehoor

Berichtdoor Carlo op 16 sep 2012 18:58

+1 ;)
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Erwin op 16 sep 2012 19:04

Het kan wel zijn dat hij een bijzonder innemend en integer persoon is, maar dat wil niet zeggen dat als mensen je netjes betalen je de planten niet hoeft te zenden.
Ik zeg normaal absoluut niet snel wat, maar mijn bestelling is bijna een half jaar geleden.
Meerdere malen geprobeerd te bellen, maar geen gehoor evenals het mailen.
Ik zal ook zeker geen aangifte doen, maar hij moet er wel op gewezen worden dat dit geen zaken doen is.
Vind het zelf ook erg jammer dat het zo loopt, want hij levert normaal gesproken goede kwaliteit.
Hoop echt dat hij dit netjes recht zet voor de klanten die wat open hebben staan, zodat alles goed komt.
Erwin

1 bedankjes

Berichtdoor Bjorn. op 16 sep 2012 22:06

@Rob

Amerikaanse trekjes? Een beetje ondernemer laat gewoon van zich horen.
Niet reageren op e-mails maar wel voor de bestelling meteen een reactie van wat ze kunnen verkopen.

Dit heeft ook helemaal niks met' ping, sms en Whatsapp te maken, verkopen kunnen we uiteraard allemaal. En het Amerikaans gedrag... Denk eerder naar voordat je een reactie plaatst.
Bjorn.

5 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 17 sep 2012 14:23

Nou, als ik dit alles zo lees dan lijkt het mij toch niet zo moeilijk wat te doen! Dat jullie zolang het geduld kunnen bewaren...ACTIE!!! Natuurlijk maak je hier melding van, hoe aardig iemand ook is. Je laat je toch niet belazeren. Er kan altijd wel iets fout gaan, maar vind wel als je na meerdere keren bellen, mailen etc geen gehoor/ antwoord krijgt hier iets mee moet doen.
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor Bjorn. op 17 sep 2012 17:58

Ze hebben nog wel een palmvrienden keurmerk, als het aan mij ligt mag deze BV van de lijst als James deze problemen niet oplost in een bepaalde tijdsperiode.
Bjorn.

5 bedankjes

Berichtdoor bol op 17 sep 2012 18:27

ik veroordeel europalm niet hoor maar de site is wat verwarend met die mony bookers erby ;)
bol

19 bedankjes

Berichtdoor Stefanvds op 18 sep 2012 10:42

Bij mijn laatste bezoek aan Europalms bleek er inderdaad ook niet veel planten te staan.
Ik denk dat vooral de gloriedagen voorbij zijn na onze derde strenge winter zijn we allemaal toch wat nuchter geworden.
Er zijn een hele hoop planten die we kunnen gebruiken in onze tuin, maar palmen blijft toch wel een utopie. Buiten de Trachycarpus zal ieder andere soort vroeg of laat toch de geest geven. Of we moeten deze extreem gaan beschermen.
Ik heb met Europalms niets dan positieve ervaringen ,altijd goede service en planten.
Ik ga wel altijd ter plaatse !
Stefanvds

13 bedankjes

Berichtdoor james op 18 sep 2012 16:29

Hallo

Ben terug van vakantie , moest er even van tussen uit
Bjorn uw zaden zitten op de post van maandag

Bol, ik heb een paar keer met u gebeld , maar ik kan het niet oplossen zoals ik u gemeld heb
Ik heb alles geprobeerd maar ik kan dit niet gemakkelijker uitleggen !
Je hebt tijdens het afrekenen van uw bestelling de optie genomen voor te betalen met krediet kaart
moneybookers (onze betaalterminal )is de tussenpersoon die de betaling afhandelt, u bent niet verplicht klant te worden bij hen !
u krijgt gewoon een scherm waar je u gegevens moet invullen van u kredietkaart en op pay drukken dat is alles
toch heb je bij hen een rekening geopend en daar heb je geld op gezet via een bank storting naar de UK , je zou gewoon moeten inloggen op je rekening en het bedrag naar ons toe sturen ! het geld staat daar op de rekening , je hebt me die mails bezorgd !
dat is alles, ik kan helaas dit niet rechtzetten , elke rekening is privé
ik heb er zelfs naar moneybookers voor gebeld en ze vertelde me het zelfde !

Erwin inderdaad , de reden van onze reis was omdat er nog klanten aan het wachten zijn op goederen en je bent er een van
Ben zelf naar die firma geweest en heb de palmen zelf op de paletten gezet, ze zijn onderweg naar mij toe
Ik verwacht ze morgen hier
Ik stuur ze dan direct op !

Stefan inderdaad, de gloriedagen zijn al lang voorbij, momenteel verkoopt fortunei en yuccas goed voor de rest is er bijna geen verkoop
Planten zoals butia , phoenix , jubaea krijg je niet verkocht , ze zijn een paar keer kapot gegaan door de winter en ze moeten ze niet meer hebben
Het is vrij beperkt voor ons we moeten blij zijn met een trachycarpus in onze tuin , persoonlijk vindt ik,de butias en de jubaeas mooier maar na enkele teleurstelling
Houd het ook op voor mij

Momenteel hou ik mijn hart vast wat de Europese unie gaat doen
Ze willen meer controle op planten via pakjes diensten dit wil zeggen dat als je planten buiten België stuurt het in de toekomst zou kunnen zijn met phyto en grondstaal
Zelfs naar Nederland of Frankrijk
Verkoop tussen handelaars in europa word nu gedaan met planten paspoort
Koop je als privé persoon bv een palm in spanje bij een online shop is dit paspoort niet verplicht en kan dus ziekte mee komen, ze willen dit dus indijken
Ik vindt dit wel ok voor de ziektes tegen te gaan maar als dit verplicht gaat worden , zal de prijs sterk stijgen van de planten en veel handelaars zullen stoppen met verzending buiten hun landgrenzen

Mvg
james
james
Bedrijven

3 bedankjes

Berichtdoor oktober07 op 20 sep 2012 12:04

Deze zomer ook besteld en idd lang moeten wachten en paar keer gebeld.
Nu bleek dat er bepaalde planten die ik besteld had niet meer aanwezig waren maar James gaf me voor de prijs dezelfde palmensoort van 50cm ipv zaailingen. Dit is voor mij pas service naar de klanten toe.
Alles was netjes verpakt en staat momenteel in mijn tuin en serre .
Hoop dat hij er niet mee stopt want bij hem vind je toch nog jonge palmen die je op een ander bijna niet vind en veeel goedkoper.
GR uit Puurs
Johan
oktober07

9 bedankjes

Berichtdoor griphuz op 20 sep 2012 12:14

Tja als ik dingen lees over Europalms James, op veel forums waar ik kom, moet ik helaas concluderen dat dat altijd negatief is en te maken heeft met slechte communicatie, wat natuurlijk niks zegt over de kwaliteit planten of handelen.
Wel is het netjes dat je je klanten op wat voor manier dan ook even laat weten waar ze aan toe zijn, ook als je toevallig op vakantie gaat, dat hoort er nou eenmaal bij als je een professioneel bedrijf bent. Een automatische reply op je email bijvoorbeeld, ik noem maar iets. Telkens achteraf alles rechtdraaien is symptoombestrijding en geen lange termijnoplossing natuurlijk.

Phytosanitaire certificaten binnen Europa heb ik overigens nog niet van gehoord, en lijkt me ook sterk, want alle ziektes kunnen op eigen gelegenheid vrij migreren binnen Europa.

Nogmaals: Een goede zakenvoering staat of valt met communicatie. Over de producten van europalms heb ik verder weinig tot geen klachten gehoord over het algemeen.

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips