Nog een raar maar waar verhaal, deze keer geen foto's 't is te lang geleden.
We schrijven een dertig jaar geleden, videomaster had nog geen exotische planten, wel een exotische donkerblauwe grasparkiet die echt wel een lid van het gezin was. Vloog de ganse dag los rond in huis, at mee aan tafel enz... enfin, een echt lid in het huishouden.
Gaan we voor een maand op vakantie naar Spanje, en hadden we iemand die het beestje in huis nam terwijl we weg waren. Komen we een gat in de nacht terug uit vakantie, té laat om onze vogel bij de kennissen te ophalen en kruipen in bed. 's morgends bij het opstaan zeg ik tegen mijn vrouw "heb ik een rare droom gehad, onze vogel heeft een andere kleur gekregen".... Mijn vrouw wimpelde me ongelovig af met een tas koffie, waarna we onze vogel gaan afhalen. Daar aangekomen, zit in de vogelkooi een grasparkiet, met bijna dezelfde kleuren.... maar duidelijk niet ons "Pietje".
Wat was er gebeurt, tijdens onze vakantie was onze vogel gestorven, en de kennissen in kwestie konden het niet over hun hart halen om een lege kooi terug te geven en hadden aldus een nieuwe vogel gekocht die er haast op leek. Onze vakantie wouden ze niet vergallen door ons het droevige nieuws te brengen.
Raar hé?