Bijzondere verhalen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Bijzondere verhalen

Berichtdoor amourath op 26 maart 2010 00:08

philip schreef:ik zou het verhaal graag bevestigd zien
door mijn zus ,maar die werd ons nu 11jaar geleden ontnomen ,ze is 34 jaar jong geworden.
Toch blijft de herinnering verder leven.

Auch... :( dat is inderdaad véél te jong om afscheid te moeten nemen, het leven is niet eerlijk en bij momenten vreselijk hard... :|
Mooi verhaal en mooi van je dat je de herinnering aan je zus zo levendig houdt.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 26 maart 2010 00:27

Nog een raar maar waar verhaal, deze keer geen foto's 't is te lang geleden.

We schrijven een dertig jaar geleden, videomaster had nog geen exotische planten, wel een exotische donkerblauwe grasparkiet die echt wel een lid van het gezin was. Vloog de ganse dag los rond in huis, at mee aan tafel enz... enfin, een echt lid in het huishouden.

Gaan we voor een maand op vakantie naar Spanje, en hadden we iemand die het beestje in huis nam terwijl we weg waren. Komen we een gat in de nacht terug uit vakantie, té laat om onze vogel bij de kennissen te ophalen en kruipen in bed. 's morgends bij het opstaan zeg ik tegen mijn vrouw "heb ik een rare droom gehad, onze vogel heeft een andere kleur gekregen".... Mijn vrouw wimpelde me ongelovig af met een tas koffie, waarna we onze vogel gaan afhalen. Daar aangekomen, zit in de vogelkooi een grasparkiet, met bijna dezelfde kleuren.... maar duidelijk niet ons "Pietje". :shock:
Wat was er gebeurt, tijdens onze vakantie was onze vogel gestorven, en de kennissen in kwestie konden het niet over hun hart halen om een lege kooi terug te geven en hadden aldus een nieuwe vogel gekocht die er haast op leek. Onze vakantie wouden ze niet vergallen door ons het droevige nieuws te brengen.

Raar hé?
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor amourath op 26 maart 2010 10:04

videomaster schreef:Raar hé?

Ja, en toch heel herkenbaar :)
Ik heb het al meermaals voorgehad dat ik 's morgen wakker word met een bepaald deuntje in m'n hoofd, en als ik dan wat later in de auto stap, net dat liedje aan het spelen is. Bizar :)
Zo heb ik ooit eens een rare droom gehad, en de dag erna zal ik datzelfde verhaal op TV! (Sjakie en de chocoladefabriek was dat, het boek had ik niet gelezen)
Ik heb ook ooit eens het telefoonnummer van mijn broer z'n vriendin opgezegd zonder dat ik dat kende... soit, ik ga er van uit dat ik dat allemaal al wist dan, zonder te beseffen... ik geloof niet in paranormale blabla :) Ik heb gewoon bizarre hersenen die vreemde dingen opslaan... zo ken ik ook het getal Pi tot 17 cijfers na de komma vanbuiten. Totaal nutteloos maar dat zit ergens in m'n hoofd (en dat soort dingen zijn ook ideale paswoorden hoor, niemand kan dat natypen :mrgreen: )
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor erna op 26 maart 2010 11:06

Hallo,
Wat dat paranormale betreft, daar sta ik ook uiterst kritisch tegenover. Echter gebeurde een jaar of 5 geleden toch iets dat ik nooit meer zal vergeten.

Mijn moeder overleed in 1998, dus 12 jaar geleden, en ik had er een goede band mee. Het was ook onverwachts, op enkele dagen tijd was ze er niet meer... Toen ze nog leefde zong ze al eens een liedje, vooral dan toen ik klein was, en haar lievelingsliedje dat ze uit volle borst zong ging over " de speeltuin" (liedje van Heleentje en een kinderkoor, staat nu ook op You Tube ). Ik had het nog nooit gehoord op de radio, kende dus de originele uitvoering niet. Enfin, ik geraakte niet over het verlies heen, was er vaak mee bezig, en als in kon ging in naar het kerkhof ( een uurtje rijden van bij ons ).
Zo'n 5 jaar geleden ging ik opnieuw naar haar graf, beetje in de put, en toen ik nadien in de auto stapte en de sleutel omdraaide, hoorde ik tot mijn grote verbazing de omroepster dat ene liedje aankondigen... het werd inderdaad gezongen en nadat het liedje gedaan was (en mijn huilbui ook) ben ik toch een stuk gelukkiger naar huis gereden..

Tja, soms gebeuren er toch dingen die al dan niet toevallig zijn...
groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor amourath op 26 maart 2010 11:28

erna schreef:Tja, soms gebeuren er toch dingen die al dan niet toevallig zijn...

Ik catalogeer dat ook onder 'toeval' :) Het is wel bizar natuurlijk! Volgens mij hebben veel mensen al zoiets voor gehad maar meestal besef je dat niet eens... tot je jezelf plots afvraagt of je dat liedje nu al zong voor de radio aanstond of niet.

Spijtig dat je zoiets niet kan sturen eh, ik zou graag eens de lottocijfers 'dromen' :lol:
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 26 maart 2010 12:23

Oja, dat is ook heel herkenbaar.

Als kind las ik veel strips van Urbanus. Vooral voor het slapengaan. Op een nacht droomde ik dat ik als kind op een feestje in de hemel was en sint pieter me apart riep( :) ). (hemel en sint pieter zijn waarschijnlijk dingen die ik uit de strips heb opgenomen) Hij vertelde me "over twee dagen zal je hem moeten afgeven" ... en twee dagen daarna overleed m'n hond :( En ongeveer hetzelfde gebeurde toen m'n opa overleed. Alsof ik op voorhand er onbewust werd op voorbereid.

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 27 maart 2010 01:48

Er is meer tussen hemel en aarde. ;)
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor amourath op 27 maart 2010 12:19

videomaster schreef:Er is meer tussen hemel en aarde. ;)

Lucht... véél lucht... :mrgreen:
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Benneke op 27 maart 2010 13:01

amourath schreef:
videomaster schreef:Er is meer tussen hemel en aarde. ;)

Lucht... véél lucht... :mrgreen:

:lol:
Benneke

5 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 27 maart 2010 14:11

amourath schreef:Lucht... véél lucht... :mrgreen:

Maar niet steeds even zuiver... ook bij ons niet.
videomaster

31 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips