3432 forumleden!

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor Jozef op 07 jan 2016 13:28

Dat weet ik Marco, en of ik of anderen computervaardig zijn is niet aan de orde. Ik heb slechts mijn mening gegeven. Het forum is voor mij overzichtelijk. Ik ben gewoon niet zo'n facebook fanaat. Ik vind het juist jammer dat veel mensen kiezen voor Facebook terwijl we dit forum hebben.
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor MarcovZ op 07 jan 2016 13:37

Ik bedoelde ook niet dat je computervaardig bent of niet, voor sommige speelt het denk ik mee.
En een mening geven mag en kan iedereen, is juist goed.
Voor mij is het forum ook overzichtelijk en ik vind het een heel fijn naslagwerk om alles op mijn gemak op te zoeken.
En waarom jammer ? is tegenwoordig toch juist mooi om meerdere mediums te hebben ... er zitten inmiddels al 931 leden op de facebook groep.
Ik denk dat je daar juist de jongere doelgroep ook mee aantrekt, want facebook is direct, snel en interactief.
En volgens mij is het toch ook de bedoeling om de passie door te geven aan de jongere doelgroep ?
Ik vind de facebook groep ideaal, je maakt er vele vrienden op, je ziet de mooiste foto's voorbij komen en je krijgt een attentie bericht wanneer er iets geplaatst is.
Dus ik denk dat je het niet jammer moet vinden, maar juist een waardevolle aanvulling op het forum.
Daarentegen heeft Jean Marie de groep heel mooi en goed op en uitgebouwd :D
Heerlijkheid in " our little SHANGRI-LA "
https://www.facebook.com/ourlittleshangrila/
MarcovZ

14 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 07 jan 2016 13:56

Hoi Marco.

Ik kijk ook regelmatig op Facebook, en het is leuk om foto's en andermans tuinen te zien. Ik zou echter willen dat het jonge grut hun tuinen ook hier liet zien. Dan is het voor mij overzichtelijk en kan ik ervoor kiezen om af en toe eens te gaan neuzen in het topic foto en video.

Op facebook verlies ik het overzicht.

Daarnaast zie ik een hoop vragen voorbij komen die op het forum allemaal terug te vinden zijn, van verzorging van planten tot tips waar je bepaalde planten kan vinden.

Nu hebben we hier ongeveer 50 actieve leden, een verklaring is dan waarschijnlijk dat de jongeren kiezen voor facebook. Ik vind het jammer dat we niet met zijn allen 1 ontmoetingsplek hebben op internet.

Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor MarcovZ op 07 jan 2016 14:05

Ja , ben ik helemaal met je eens dat er vragen voorbij komen die al uitgebreid hier bahandeld staan !!
Daarentegen verwijs ik en ook vele anderen op de facebook groep iedereen die uitgebreide vragen hebben naar het forum.
Want daar staat immers alles :D
En het zijn zeker niet alleen maar jongeren op de facebookgroep, ik denk zeker dat 60% procent 40 of ouder is.
Ik denk dat het heden ten dagen ook niet mogelijk is om 1 ontmoetingsplek te hebben.
Velen nemen de tijd om rustig op de computer het forum door te spitten, anderen hebben daar geen "tijd" voor en kijken op hun mobieltje op de facebook groep.
Van beiden zal je altijd voor en tegenstanders hebben, maar juist dan is het de kunst om alles zo in mekaar te zetten dat het als het ware een geheel wordt.
Zo zouden ze bijvoorbeeld ( is maar een idee ) hier op de website, de facebook groep kunnen integreren ... dan ziet men hier op de website wat er op facebook geplaatst wordt en komen er misschien meerdere jongeren deze kant op ?
Heerlijkheid in " our little SHANGRI-LA "
https://www.facebook.com/ourlittleshangrila/
MarcovZ

14 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 07 jan 2016 14:58

MarcovZ schreef:Dus ik denk dat je het niet jammer moet vinden, maar juist een waardevolle aanvulling op het forum.
Daarentegen heeft Jean Marie de groep heel mooi en goed op en uitgebouwd :D

Dank u wel voor het compliment Marco :thai: (a)
Ikzelf heb 3 jaar intensief (zowel prive-als tijdens werkuren) het geheel opgevolgd en gemaakt samen met de leden ginds tot wat het is.
De doelstelling bleef altijd het herleiden naar ons geliefd forum. Er bestaan ondertussen vele groepen op Facebook, maar hoe je het draait of keert alles komt naar Palmvrienden terug. Integratie van het medium zoals je schrijft Marco is wel een goed idee.

Hoe het je het ook draait of keert toekomstgericht zie ik alles terug naar hier keren. Reden is de nieuwe aanpak van facebookgroep. Ikzelf heb me teruggetrokken en een persoon gevonden die met gezond verstand beheert ginds. Ik bediende ieder op zijn wenken met link en ervaring naar hier. Dit is verleden tijd. Dus wees zeker dat de actieve vraagstelling stilaan terug zal naar hier terugkomen. Met het deel dat je terug elk seizoen hier al die beginnersvragen zal terugvinden en kunnen beantwoorden. Die anders daar voor een overgroot deel werden beantwoord.

Ivm vele albums die hier niet verschijnen wil ik een beetje grof overkomen. Wat ik neerschrijf is niet mijn volledige visie maar na onderzoek en luisteren ginds aan bod gekomen voorheen.
De reden zijn bekent, het plaatsen van fotos is voor velen een struikelblok.
De interactie die je krijgt op je album of foto's is soms heel laag.
En natuurlijk ook de tijd dat je soms op een dringend vraagje antwoord krijgt duurt voor velen te lang.
Huidig wil men alles direct horen of weten, ondanks net dat geduld dat wij hebben nodig is voor vele jaren plezier.

Laten wij diegene die volharden in de passie dus verder topics aanmaken over elk plantje dat we bezitten en de ervaring van aanschaf, aanplant en groei verder updaten. Hoe meer hoe liever.

Groetjes JM
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Sharon-vds op 07 jan 2016 17:56

Ik zit op zowel facebook als het forum.
Als je een foto op facebook gezet hebt, kan je net zo makkelijk die afbeeldingslink even kopiëren en hier een berichtje aanmaken.

Ik post zelf weinig foto,s over mijn tuin aangezien alles hier erg klein en nog volop in aanleg is.
De meeste van mijn planten zijn boomvarens, en die post ik dan ook in dat onderdeel. Maar er zijn maar weinig echte boomvarenliefhebbers hier. Op facebook krijg ik daar dus meer reactie op.

Ik bezit nog niet de encyclopedische kennis die sommige ervaren leden hier hebben, dus ik beperk me vaak tot meelezen en af en toe waauw wat een prachtige plant en of tuin te posten :lol:

Op facebook reageer je makkelijker en sneller, je klikt even snel op vind ik leuk, post een reactie en scrolt verder.
Sharon-vds

18 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 17 jan 2016 19:46

image.jpeg
image.jpeg (593.37 KiB) 4434 keer bekeken

image.jpeg
image.jpeg (141.93 KiB) 4434 keer bekeken

Beiden verkleind en geplaatst met de iPhone bij wijze van test.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 17 jan 2016 19:48

Goed bezig Niek. :thumb_up: Sharon kleine plantjes zijn ook leuk. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor hexina op 01 feb 2016 15:07

Ik ben vaak in de winter iets minder actief qua posten.
Ik post in het groeiseizoen vaak foto's van mijn tuin. maar daar veranderd niet zoveel. Blijft een beetje hetzelfde en dat gaat mensen ook vervelen gezien de weinige reacties. (maar blijft wel mijn fotoalbum natuurlijk)
En laten we eerlijk zijn die leuke reacties daar doe je het ook voor.
Ik lees bijna wekelijks mee en plaats her en der een reactie.

Verder ben ik wel vrij actief op facebook en daar inmiddels ook een flink fotoalbum aan het opbouwen.

Ik vind het forum niet handig op een smartphone en log liever in op een laptop/pc of op de ipad
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Rob op 07 feb 2016 14:03

Forum en FB zijn eerder complementair dan concurrerend als je het mij vraagt.
het een is sneller maar een stuk vluchtiger, het ander iets langzamer maar wel makkelijker als naslag. Als dan de verschillende gebruikersgroepen daarmee goed bediend worden dan is dat alleen maar beter?
(Daarnaast: er zijn nog altijd mensen zonder PC of smartphone in huis ...)

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Vorige
Volgende