Strange Thailand

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Strange Thailand

Berichtdoor lily-anne op 01 nov 2010 14:52

we duimen voor jullie !!! hopelijk is het ergste vlug voorbij en valt de schade mee .
Ik vraag me wel af of je rijstoogst al binnen is en of die in gevaar is ?
staat heel je plantage veilig binnen de muren of is er toch een gedeelte met wateroverlast ? Het kan natuurlijk wel zijn dat je deze 2 vragen al beantwoordde in de vorige teksten , maar er is zoveel te lezen , dat ik het niet altijd kan bijhouden .
sterkte!
Lily-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 01 nov 2010 15:54

lily-anne schreef:Ik vraag me wel af of je rijstoogst al binnen is en of die in gevaar is ?

Lily-Anne

Ach ik denk dat er genoeg aangezwommen komt en gestroopt wordt ! als ik zie hoe ze daar met reptielen omgaan, zullen ze niet snel verhongeren! :lol:
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 01 nov 2010 20:48

lily-anne schreef:Ik vraag me wel af of je rijstoogst al binnen is en of die in gevaar is ?

Onze rijstvelden liggen 100 kilometer verder, geen rivier in de buurt, ook geen overstroming.

Een voor ons nachtelijke update:

Zo juist is er één, misschien twee of meerdere, dammen achteraan het resort doorgebroken. Het is pikdonker buiten, ik hoor het water als het ware binnen razen. De grijpkranen en werkvolk vluchten uit de buurt wat er op duidt dat het een daar een hopeloze zaak is. Wanneer het licht wordt, verwacht ik aan de achterkant van ons resort terug schrijnende beelden te zien zoals twee jaar geleden waar je (klik hier) berichten kan zien van twee jaar geleden.

Volgende update binnen enkele uren.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor amourath op 02 nov 2010 09:44

Ik hoop dat je geen gelijk krijgt dan en de schade meevalt... want voor jouw gezin is dit vooral vervelend en pech, maar voor vele andere mensen daar zal dat hun hele leven verwoesten, en het weinige dat ze al hadden gewoon wegspoelen... 'k mag er niet aan denken :cry:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 02 nov 2010 12:20

Ai, dit klinkt al niet zo goed meer ... benieuwd naar het verdikt. Hoop dat het meevalt ... :?

Succes daar in Thailand!

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 02 nov 2010 17:02

Na gisteren een rustige dag gehad te hebben zijn we vannacht/vandaag nogmaals de dans ontsprongen.... volgende schrijnende berichtgeving.

videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 02 nov 2010 17:38

Sta jij met je huis soms op een heuveltje, want 50 meter is nu wel héél dicht hé .. :?

Schrijnende beelden ... wat een mooie huizen allemaal onder water, om nog maar te zwijgen over de huizen van de armste bevolking :(
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 03 nov 2010 00:32

Christophe schreef:Sta jij met je huis soms op een heuveltje, want 50 meter is nu wel héél dicht hé .. :?

Van bij ons tot de rivier is het inderdaad maar 50 meter. Lid "Inazuma" hier op het forum kan als hij dit leest bevestigen. Wij wonen inderdaad dus net iets hoger dan de rest van het dorp, de hoogtemeter op mijn GPS geeft 1,5 meter verschil aan waardoor we steeds de dans ontspringen. Alhoewel we toch een 500 kilometer van de dichtsbijzijnde zee wonen, zitten we momenteel als het ware met 11 woningen gestrand op een eiland. Een foto van Google Earth uit 2006 brengt enige verduidelijking.

Rechts boven naast de rivier zie je het gedeelte dat nog droog is, waarvan het tweede huis naast de rivier het onze is. Het rechts onder ons gedeelte en alles wat links van de rivier is staat onder water. Het gedeelte onder water beperkt zich niet alleen hier, naar loopt echt wel kilometers verder. Eens ik buiten ons resort wil, de straat die van rechts boven naar midden beneden loopt, zit ik momenteel tot half de deur van mijn verhoogde pick-up in het water. Ik dien de wagen ook in volle 4x4 te zetten om nog iets grip op de straat te hebben wegens te sterke stroming op de rivier.

Alle gekheid en ellende op een stokje, geloof het of niet, maar gisteren hebben we onze planten en gazon water moeten geven wegens droogte..... :shock:

Afbeelding

:thai:
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 03 nov 2010 17:08

ON-GE-LOOFLIJK :shock:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 03 nov 2010 18:54

Videomaster,
heb je al voorzorgen genomen voor het geval het water toch tot bij jou zou komen ? Ik bedoel zaken naar de zolder of kasten en stoelen ... op verhoogjes gezet ? Of is het gevaar geweken en zal het water nu stilaan terug beginnen wegtrekken ?
Kan je daar nog een verzekering krijgen tegen wateroverlast ? of is dat onbetaalbaar ?
of is daar een rampenfonds of zo ?
Hoe is het eigenlijk met de solidariteit tussen de buren en met de armen die getroffen zijn en alles kwijt zijn ? Krijgen die hulp of is het ieder voor zich ?
Het kan heel goed zijn dat de meeste forumleden het weten , en mogelijks heb ik waarschijnlijk een late frank ( euro ), maar ik begin de indruk te krijgen dat jullie die nieuwsbeelden zelf maken - als dat zo is , dan begrijp ik natuurlijk waar je naam vandaan komt - en zal ik die info gemist hebben . Is het dan ook jullie huis waarvoor de reporter staat ( je vrouw ?)
Eigenlijk spijtig dat je van heel het overstroming verhaal geen apart topic bent gestart , want er zullen veel leden zijn die niet op de hoogte zijn omdat ze " Strange Thailand " niet altijd volgen .
groetjes
Lily-Anne
Laatst bijgewerkt door lily-anne op 03 nov 2010 19:11, in totaal 1 keer bewerkt.
lily-anne

13 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips