Christophe schreef:Sta jij met je huis soms op een heuveltje, want 50 meter is nu wel héél dicht hé ..
Van bij ons tot de rivier is het inderdaad maar 50 meter. Lid "Inazuma" hier op het forum kan als hij dit leest bevestigen. Wij wonen inderdaad dus net iets hoger dan de rest van het dorp, de hoogtemeter op mijn GPS geeft 1,5 meter verschil aan waardoor we steeds de dans ontspringen. Alhoewel we toch een 500 kilometer van de dichtsbijzijnde zee wonen, zitten we momenteel als het ware met 11 woningen gestrand op een eiland. Een foto van Google Earth uit 2006 brengt enige verduidelijking.
Rechts boven naast de rivier zie je het gedeelte dat nog droog is, waarvan het tweede huis naast de rivier het onze is. Het rechts onder ons gedeelte en alles wat links van de rivier is staat onder water. Het gedeelte onder water beperkt zich niet alleen hier, naar loopt echt wel kilometers verder. Eens ik buiten ons resort wil, de straat die van rechts boven naar midden beneden loopt, zit ik momenteel tot half de deur van mijn verhoogde pick-up in het water. Ik dien de wagen ook in volle 4x4 te zetten om nog iets grip op de straat te hebben wegens te sterke stroming op de rivier.
Alle gekheid en ellende op een stokje, geloof het of niet, maar gisteren hebben we onze planten en gazon water moeten geven wegens droogte.....