Oef Oef, véél vragen....antwoorden dan.
lapalmeraie schreef:@VM: Heb je de generiek toevallig wat aangepast?
Ik heb de indruk dat hij nu iets minder gehaast is; beter in mijn ogen.

De generiek is kwestie beelden bijna hetzelfde gebleven, alleen staat een ander muziekstuk bij.
Moest SABAM meelezen.... alle gebruikte muziek in alle reportages zijn rechtenvrij.
wsnbm schreef:Ik ken VM ook nog niet zo lang van het forum, maar als hij de documentaires zelf maakt dan voorspel ik hem een carriere bij Discovery Channel.
Tja, kan ik veel op zeggen... alleen maar
wsnbm schreef:En het moet dan wel een hele nuchtere man zijn die al genoeg heeft meegemaakt en totaal niet bang is voor een beetje actie.
Videomaster heeft inderdaad al wel het een en ander meegemaakt, en was soms ook een van de eerste die verslag uitbracht uit ramp en zelfs oorlogsgebieden.
wsnbm schreef:VM: de blanke man in de laatste doc. is dat je engelse buurman, die een beetje meer pech heeft als jezelf?
Die man woont inderdaad hier in de directe buurt, spijtig genoeg echter in het lager gelegen gedeelte. Niet alleen spijtig voor hem, maar ook voor mij. Normaal gezien ging hij mijn volgende reportages (niet alleen voor dit forum) in het Engels inspreken. Dit is nu zijn tweede overstroming die hij hier meemaakt en wil terug naar zijn vaderland.
lily-anne schreef: heb je al voorzorgen genomen voor het geval het water toch tot bij jou zou komen ? Ik bedoel zaken naar de zolder of kasten en stoelen ... op verhoogjes gezet ? Of is het gevaar geweken en zal het water nu stilaan terug beginnen wegtrekken ?
Bij onze huizen (we hebben er hier twee naast elkaar staan) hebben we niets gedaan, het is zéér nipt geweest dit jaar, maar de ervaringen uit de voorbije jaren leren me dat het steeds naar de andere kant vloeit.... kan echter nog veranderen. Het water zakt momenteel een 5cm/dag, wat dan ook goed nieuws is. Het slechte nieuws dan, op 10 november moeten de sluizen van twee stuwmeren opengedraaid worden om de druk te verminderen.... al dat water moet er hier ook nog door, wat bijna onvermijdelijk terug dezelfde problemen zal geven.
lily-anne schreef:Kan je daar nog een verzekering krijgen tegen wateroverlast ? of is dat onbetaalbaar ?
of is daar een rampenfonds of zo ?
Desondanks dat onze eigendom tot hiertoe steeds vrijwaard blijft, is het gebied maar al te goed gekend door de verzekeringsmaatschappijen. Een verzekering kan, maar het prijskaartje van om en bij de 25.000 euro per jaar per huis is me "net iets te veel". In Thailand is het trouwens niet verplicht om je huis te vezekeren... ook niet tegen brand.
lily-anne schreef:Hoe is het eigenlijk met de solidariteit tussen de buren en met de armen die getroffen zijn en alles kwijt zijn ? Krijgen die hulp of is het ieder voor zich ?
Dat is het onderwerp voor het vervolg op de voorgaande reportages.. blijven kijken dus.
lily-anne schreef:Het kan heel goed zijn dat de meeste forumleden het weten , en mogelijks heb ik waarschijnlijk een late frank ( euro ), maar ik begin de indruk te krijgen dat jullie die nieuwsbeelden zelf maken - als dat zo is , dan begrijp ik natuurlijk waar je naam vandaan komt - en zal ik die info gemist hebben . Is het dan ook jullie huis waarvoor de reporter staat ( je vrouw ?)
Wij maken inderdaad al deze reportages zelf, nu als hobby met beperkte middelen, vroeger beroepsmatig. Het is inderdaad onze woning waar de reporter voorstaat die eveneens mijn vrouw is.
Mijn nick/forumnaam draag ik dan ook een jaar of dertig met me mee.
lily-anne schreef:Eigenlijk spijtig dat je van heel het overstroming verhaal geen apart topic bent gestart , want er zullen veel leden zijn die niet op de hoogte zijn omdat ze " Strange Thailand " niet altijd volgen .
Tja..... aan het beheer om dit topic te splitsen naar een nieuw?