videomaster schreef:Waterboyke schreef:Maaaarrr als je het er voor over hebt of gewoon rijk bent (of gewoon in Thailand zelf woont *kuh* videomaster *kuh*

) dan wens ik je veel plezier met deze prachtige banaan hoor, enne...maak ons dan maar erg jaloers met wat fotootjes ?!

We zijn eens op onderzoek gegaan. Als ik een foto van deze banaan laat zien aan moeder de vrouw, kent ze hem niet, als ik de prijzen vertel valt ze achterover. We schuimen veel plantenbeurzen / centra af, zelf heb ik deze aeae nog nooit gezien in Thailand. Verder onderzoek brengt me op de Thaise benaming "กล้วยด่าง" en zou afkomstig zijn uit Florida en niet uit Thailand..... een foto uit het www

We zoeken verder, de bananen zouden eetbaar zijn...... buiten dat het een fraaie plant is, misschien een gat in de markt hier.
Wordt vervolgd.

Inderdaad , dat klopt er bestaan namelijk meerdere AEAE variateiten
- Musa AEAE SP Florida
- Musa AEAE SP Thailand
- Musa AEAE SP Namwah
Mijn vriend en contact persoon waar ik mee samenwerk in Thailand heeft nu een Musa Veluntina SP AEAE , De kostprijs van dit eerst exemplaar was 60.000 BTH of ongeveer een 1500 euro !
Daarvan zal ik de eerste exemplaren hebben in begin novemver 2010 en zullen deze in meerderheid gekweekt worden in Thailand voor export.
Het klopt ook dat het eigen volk in Thailand deze bananen niet kennen , het is ook voor iets dat deze
banaan soorten bijna uitgestorven is en tot collector item behoort.
Dan weet je ook de reden waarom ze zo duur zijn , ze zijn amper te bijna onvindbaar geworden en geven na de bloei ook geen zaad af.
Mvg Michael - TTP Exotics